Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:45

22
آذر
آویز مخصوص خرده ریزه‌های مدرسه فرزندان

آویز مخصوص خرده ریزه‌های مدرسه فرزندان

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چطور می‌شود خرده ریزه‌ها و وسایل مدرسه فرزندتان را در یک جای مرتب نگهداری کنید که هم جدا از هم باشند و هم فضای زیادی را اشغال نکنند؟ ما در این جا می‌خواهیم

تحریریه زندگی آنلاین : آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چطور می‌شود خرده ریزه‌ها و وسایل مدرسه فرزندتان را در یک جای مرتب نگهداری کنید که هم جدا از هم باشند و هم فضای زیادی را اشغال نکنند؟ ما در این جا می‌خواهیم یک روش عالی و درجه یک را به شما پیشنهاد بدهیم. با این روش فوق‌العاده دیگر لازم نیست که نگران وسایل ریز مدرسه فرزندتان باشید. حتما شما هم از جمع‌آوری و نگهداری وسیله‌های ریز مدرسه مستاصل هستید و همیشه دلتان می‌خواهد محیط اطرافتان در همه جای خانه حتی داخل کشوها و کمدها، مرتب و منظم باشد، اما فرزند کوچکتان مدام از اینکه وسایل را از جلوی دست و پایش جمع می‌کنید، شکایت می‌کند. در واقع دم دست بودن وسایل به معنی شلوغ بودن و در همی برهمی بودن وسایل است. قطعا این مشکل، مشکل مادرهای زیادی است که قیچی یک طرف، مدادها هر کدام سمتی، چسب ته کشو و ... باشد. با ساختن این آویز راحت، این مشکل به طور کامل ریشه‌کن می‌شود. درست کردن آن خیلی خیلی به زحمتش می‌ارزد. استفاده از جعبه و باکس و هیچ روش دیگری به اندازه این روش موثر و مناسب نیست. وسایل در یک آویز به راحتی قرار می‌گیرند و استفاده می‌شوند، حتی مشکلی در پیدا کردن مثلا یک ماژیک خاص هم وجود ندارد. هم راحت درست می‌شود و هم به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی قابل حمل است و همه جا منتقل می‌شود. این وسیله موجب سازمان دهی سایر وسایل و ابرازهای مورد نیاز فرزند شما است. از آن حتی برای نگهداری برخی لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود. باور کنید که این پروژه برای شما بسیار دلچسب خواهد بود و احتمالا در جاهای دیگر خانه نیز از آن استفاده خواهید کرد. این مورد، بیشتر آزمایشی است و شما می‌توانید نمونه کامل‌تری از آن را تهیه کنید که کارآیی بالاتری داشته باشد، حتی می‌توانید به لحاظ زیبایی از پارچه‌ها و رنگ‌های متنوع‌تری استفاده کنید. می‌توانید اندازه جیب‌ها را یکسان انتخاب کنید و یا حتی تعداد آنها را نیز بیشتر کنید.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

 

وسایل مورد نیاز

 پارچه نمدی (2 رنگ مختلف) در اینجا از نمد سبز برای پایه کار و از طرح گلدار برای جیب‌ها استفاده کرده‌ایم.

 در صورت نداشتن نمد کافی می‌توانید برای جیب‌ها از تکه پارچه‌های قدیمی در خانه استفاده کنید، مثلا از آستین یک لباس قدیمی. اتفاقا تنوع در طرح و رنگ، به کار زیبایی بیشتری می‌دهد.

 قیچی

 آویز (چوب لباسی)

 روبان صورتی، برای تزئین گل‌های کوچک

 نخی که تضاد رنگی با نمد یا پارچه دارد (این سلیقه‌ای است و می‌تواند همرنگ باشد).

 چرخ خیاطی.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

 

 روش کار

آماده کردن نمدها یا پارچه‌ها

ابتدا در مورد طول و عرض پارچه زمینه و اندازه جیب‌ها تصمیم گیری کنید. همچنین در مورد تعداد جیب‌ها و فاصله‌های بین آنها. جیب‌ها می‌توانند 10 و 20 و 30 سانتیمتری باشند یا بزرگ‌تر و کوچک‌تر. تصمیم گیرنده شما هستید و برای این موضوع استانداردی وجود ندارد. فقط تنها نکته‌ای که نباید فراموش کنید، اندازه مربوط به جیب‌ها و زمینه است که به هر حال باید در تناسب با هم باشند، البته کمی از بالای نمد زمینه را به قسمت آویز و تا خوردگی آن اختصاص بدهید.

پارچه نمدی زمینه و جیب‌ها را مطابق با اندازه‌هایی که در نظر دارید، برش بزنید.

 

 

 

در مورد طرح بندی کار تصمیم گیری کنید

طرح بندی مربوط به کار، دقیقا به فواصل بین جیب‌ها مربوط می‌شود. جیب‌ها در یک راستا باشند یا غیرمنظم روی نمد زمینه قرار بگیرند. فاصله‌ها زیاد باشد یا کم؟ پس چند بار جیب‌ها را روی کار جابه جا کنید تا هر کدام جای ثابت خود را پیدا کنند. دیگر به آنها دست نزنید و با سوزن ته گرد و یا حتی چسب آنها را در محل مناسب‌شان فیکس کنید.

 بیشتربخوانید:

خیاطی کلاه لبه‌دار دو لایه

 

 

دوختن جیب‌ها

 جیب‌های بالایی را که از پارچه انتخاب کرده‌اید (نمدی نیستند) از وسط تا بزنید، حتی می‌توانید از قبل آنها را به صورت دو لایه بدوزید و مرتب کنید. سپس روی زمینه قرار دهید. بعد از این کار سه طرف جیب‌های پارچه ای را روی نمد زمینه با چرخ خیاطی بدوزید تا محکم شود. فقط قسمت بالایی جیب‌ها باز بماند.

 جیب‌های بزرگ‌تر و نمدی را نیاز نیست از وسط تا بزنید و یا اینکه دو لایه باشند. آنها را با دوخت دو تایی به نمد زمینه بدوزید و مثل جیب‌های بالایی از سه طرف دوخته شوند.

 شما باید تصمیم بگیرید که چند تا جیب داشته باشید و اندازه هر کدام چقدر باشد. یک یا دو جیب بزرگ و اصلی و تعدادی جیب فرعی.

 جیب بزرگ را از وسط یا به تعداد بیشتر دوخت عرضی بزنید تا جیب بزرگ‌تر به جیب‌های کوچک‌تر تبدیل شود. ما از دو جیب اصلی نمدی و دو جیب کوچک پارچه‌ای استفاده کرده‌ایم.

 

وصل کردن آویز

آویز را روی کار قرار دهید و یک تا از لبه بالایی آن بزنید تا بخش پایینی آویز داخل لبه تاخورده نمد بماند. سپس لبه تا خورده را با سوزن ته گرد محکم و فیکس کنید و با چرخ خیاطی آن را بدوزید. برای محکم شدن کار می‌توانید از دوخت دوتایی استفاده کنید.

 

اضافه کردن تزئینات کار

روبان صورتی را جمع کنید و به شکل یک گل درآورید. گل را با نخ و سوزن به هر قسمت از کار که دوست دارید، بدوزید. حالا آویز آماده است و می‌توانید آن را از هر جا که دوست دارید، آویزان کنید.

اگر نمی‌خواهید برای این کار از نمد استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که بالای پارچه مورد استفاده را کمی ضخیم‌تر کنید، البته نه آن قدر ضخیم که چرخ خیاطی قادر به دوختن آن نباشد.

 

برچسب ها: خلاقیت، آموزش خیاطی، خیاطی بدون الگو تعداد بازديد: 271 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز