Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 16:37

13
اردیبهشت
ایجاد تغییرات خلاقانه در اتاق کودک

ایجاد تغییرات خلاقانه در اتاق کودک

ایجاد تغییرات خلاقانه در اتاق کودک، بدون نیاز به صرف هزینه اضافی و عوض کردن مبلمان اتاق، همواره جالب و هیجان‌‌انگیز است. کودکان معمولا از هر تغییری استقبال می‌کنند و از آن لذت می‌برند. ایده‌های ما نیز ایده‌هایی جالب هستند

مترجم :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : ایجاد تغییرات خلاقانه در اتاق کودک، بدون نیاز به صرف هزینه اضافی و عوض کردن مبلمان اتاق، همواره جالب و هیجان‌‌انگیز است. کودکان معمولا از هر تغییری استقبال می‌کنند و از آن لذت می‌برند. ایده‌های ما نیز ایده‌هایی جالب هستند و در اتاق کودک‌تان تعادل و تناسب بیشتری را ایجاد می‌کنند. با ما همراه باشید:

 

یک دیوار رویایی پر از پروانه را طراحی کنید

اگر به دنبال راهی ساده برای روح دادن به اتاق کودک‌تان هستید، بهتر است این دیوار پروانه‌ای را امتحان کنید. شاهزاده خانم شما همیشه از تماشای این پروانه‌های زیبا روی دیوار لذت خواهد برد. پروانه‌ها را می‌توانید از مقواهای رنگی درست کنید و یا به صورت آماده خریداری نمایید. ابتدا نقاطی که می‌خواهید را روی دیوار مشخص کنید و بعد با کمی چسب، پروانه‌ها را به نقاط مشخص شده بچسبانید. سعی کنید در اندازه، فرم و رنگ پروانه، کمی تنوع به خرج دهید، حتی می‌توانید از متریال مختلف نیز استفاده نمایید، مثلا پروانه‌های پارچه‌ای یا طلقی درست کنید.

 بیشتربخوانید:

ایده های دوست‌داشتنی برای اتاق کوچک کودک

 

از یک تختخواب بلند استفاده کنید تا فضای بیشتری در اتاق ایجاد شود

این بخش نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد و برای اتاق‌های خیلی کوچک مناسب است تا فضای بزرگ‌تری در اختیار کودک باشد. تختخواب بلند به شما کمک می‌کند تا از فضای پایین آن نیز به عنوان یک کمد، جای بازی و یا مکانی برای جا دادن میز تحریر استفاده کنید.

 

اتاق کودک‌تان را با یک گالری دیواری، جذاب‌تر کنید

به این باکس‌‌ها توجه کنید. تهیه و نصب کردن‌شان آسان است، ولی زمانی که روی دیوار می‌آیند، به دیوار رنگ و روی تازه‌ای می‌دهند. علاوه بر آن کودک می‌تواند برخی از وسایلش را که جنبه تزئینی دارد، در آنها قرار دهد. این باکس‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و هر زمان که نیاز بود، می‌توانید آنها را بشویید.

 

تخیل کودک‌تان را با چند وسیله کوچک پرورش دهید

این چادرها را می‌توانید از مغازه‌ها و فروشگاه‌‌ها تهیه کنید و حتی اگر کمی وقت و حوصله دارید، می‌توانید خودتان بدوزید و آماده کنید. چند میله چوبی، کمی نخ که میله‌ها را از بالا به هم وصل کند (نخ یا بند ضخیم و مقاوم و یک پارچه به شکل چادر که روی آنها انداخته شود). این خانه چادری نیاز به یک در و یا حتی یک پنجره دارد و به همین راحتی به خانه‌ای کوچک در دلِ اتاق کوچک فرزندتان تبدیل می‌شود. شک نکنید که کودک‌تان از بازی کردن داخل آن سیر نخواهد شد.

  بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

از وسایل لگویِ او یک میز درست کنید

همه دخترها و پسرها در سنین کودکی، لِگو بازی را دوست دارند. اگر کودک شما مرحله لگو بازی را پشت سر گذاشته است و برخی از قطعات لگوی او در خانه سرگردان هستند و گاهی زیر پا می‌مانند، می‌توانید یک میز ارزان و ساده لگو درست کنید و تکه‌های آن را با چسب به هم وصل کنید و به عنوان یک میز دکوری مورد استفاده قرار دهید و برخی وسایل تزئینی او را در طبقات آن قرار دهید.

 

وسایل و مبلمان قدیمی را مدرن کنید

 برخی از وسایل ریز یا درشت اتاق کودک‌تان که قدیمی شده‌اند را تغییر دهید. ابتدا آنها را رنگ کنید و بعد روی آنها با گچ طرح بکشید. می‌توانید این بخش را با کمک فرزندتان انجام دهید تا هم سلیقه خودش را اعمال کرده باشد و هم از نقاشی‌ها و طراحی‌های او یادگاری داشته باشید. با این روش بسیار ساده آنها نیز درگیر دکوراسیون اتاق خودشان می‌شوند.

 

دیوارها را رنگ‌های بسیار شاد و روشن بزنید

از رنگ‌های روشن برای دیوار اتاق کودک‌تان استفاده کنید، حتی می‌توانید روی دیوار ریسه بزنید. ریسه‌های نوری که با روشن شدن‌شان دیوار اتاق را رویایی می‌کنند. اگر به فکر رنگ‌آمیزی دیوارها هستید، بهتر است ابتدا دیوار را سفید کنید و سپس روی آن چند شکل هندسی یا طرح بکشید و آنها را رنگ‌آمیزی کنید.

 

در مورد انتخاب طرح کاغذ دیواری دقت کنید

اگر در فکر استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق کودک‌تان هستید، طرحی را انتخاب کنید که برای سال‌های نوجوانی فرزندتان نیز جذاب باشد. طرح‌های حیوانات، میوه‌ها و شخصیت‌های کارتونی جذاب هستند، اما برای زمانی کوتاه. طرح‌های ظریف‌تر با رنگ‌های دلنشین، سالیان سال دلزدگی ایجاد نمی‌کنند و با کودک شما می‌مانند.

 

حتما فضایی را برای میز تحریر در نظر بگیرید

برخی از وسایل اضافی کودک‌تان را در انباری بگذارید و اجازه دهید با ایجاد فضای خالی بیشتر در اتاق، جایی برای قرار دادن میز تحریر باشد. میز تحریر هم برای نوشتن تکالیف و هم برای بازی کردن به کار می‌رود. شاید کودک شما برای داشتن میز کار ذوق‌زده نشود و از شما تشکر نکند، ولی اطمینان داشته باشید که این وسیله از هر چیزی برای او واجب‌تر است.

  بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

یک پرده یا کرکره با انواع رنگ‌ها برای اتاقش تهیه کنید

این کرکره رنگین‌کمانی اتاق کودک‌تان را درخشان می‌کند. در مورد رنگ‌هایش می‌توانید از خلاقیت خودتان استفاده کنید. می‌توانید رنگ پرده یا کرکره را متناسب با سایر وسایل اتاقش انتخاب کنید.

 

از یک تِم استفاده کنید

کودکان معمولا زود به زود نظر و رای خود را تغییر می‌دهند، اما گاهی می‌توانید از یک طرح ساده و در عین حال زیبا استفاده کنید و مطمئن باشید که برای مدت زمان طولانی‌تری آن طرح را دوست دارند. برای نمونه می‌توانید اتاق کودک‌تان را با رنگ سبز نقاشی کنید. از رنگ سبز تیره در پایین دیوارها شروع کنید و همان‌طور که بالا می‌روید، سبز را روشن‌تر کنید. هر بار که می‌خواهید ردیف بالایی را رنگ بزنید، بگذارید ردیف پایینی خشک شود. رنگ‌های تیره را پایین دیوارها و رنگ‌های روشن را بالای دیوارها بزنید.

 

از ستاره استفاده کنید

این ستاره‌ها محدودیت جنسی ندارند و مناسب هر سنی هم هستند. در این دیوار ساده و سفید، رنگ‌های درخشان و متفاوت آنها بسیار جلوه دارد، حتی می‌توانید طرح پرده و یا روتختی او را نیز متناسب با دیوار، طرح ستاره‌دار انتخاب کنید.

 

باکس یا شلف دیواری درست کنید

این بخش بسیار کم‌هزینه است. با چند عدد جعبه میوه و ایجاد کمی تغییر در آنها می‌توانید باکس یا شلف دیواری درست کنید. این قفسه‌های چوبی، فضای خوبی برای قرار دادن کتاب‌های قصه نیز هستند. برای رنگ کردن جعبه‌ها از کودک‌تان کمک بگیرید و سعی کنید با آنها و مطابق با سلیقه‌شان، جعبه‌ها را رنگ‌آمیزی کنید.

 

یک فضای مــناسب برای ذخیره‌سازی در نظر بگیرید

به کودک‌تان کمک کنید تا یاد بگیرد خودش وسایلش را جمع کند و در جای مناسب‌شان قرار دهد. کشوهای دراور، جعبه‌های برچسب‌زده و باکس‌های متفاوت به او کمک می‌کنند تا درک کند و یاد بگیرد که هر چیزی را بعد از استفاده سر جایش قرار دهد. قرار دادن وسایل در جای مناسب‌شان چیزی است که باید از کودکی بیاموزد.

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق، اتاق خواب تعداد بازديد: 369 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز