Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:04

23
آبان
چگونه فضای بیشتری در اتاق کودک ایجاد کنیم؟

چگونه فضای بیشتری در اتاق کودک ایجاد کنیم؟

همیشه نیاز نیست كه فضای اتاق از بُعد مساحت كف اتاق به اندازه كافی زیاد باشد تا بتوانید چیزهای بیشتری داخل آن جای بدهید. به كمدها و كشوهای موجود در اتاق كودكتان نگاهی بیندازید.

دكوراسیون

اعظم اسلامی مجد

 

چگونه فضای بیشتری ایجاد كنیم؟

اگر بخواهید كمی به وسایل و مبلمان اتاق خواب كودكتان اضافه كنید، شاید كمی فضا كوچك‌تر شود، ولی در عوض جای بیشتری نگهداری و جای دادن وسایل او خواهید داشت حتی در اتاق خواب‌های كودك كه اندازه كوچكی دارند، نیز می‌توان اینكار را انجام داد.

فقط كافی است كه كمی قوه تخیل و فكر خود را به كار گیرید و در ذهن خود فضا را آنگونه كافی است كه كمی قوه تخیل و فكر خود را به كار گیرید و در ذهن خود فضا را آنگونه كه هست و آنگونه كه می‌توان تغییر داد، تجسم كنید.

ابتدا، بهتر است كه فكر خود را كمی از جعبه‌ها، گنجه‌ها و باكس‌ها خارج كنید و به چیزهایی دیگر نیز فكر كنید.

برای نگهداری و قرار دادن لباس‌ها فقط كه نباید از میزهای كشودار و گنجه‌ها استفاده كرد، می‌توانید روی دیوار جالباسی به صورت چند تایی و یا یكی نصب كنید و لباس‌‌هایی كه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را از آنها آویزان كنید.

یا حتی می‌توانید از جالباسی‌های قدیمی‌تر كه به شكل یك درخت پایه‌دار بودند استفاده كنید تا لباس‌ها و وسایل بیشتری را برای آویزان كردن در آنها جای دهید.

برای ایجاد تناسب بیشتر جالباسی را می‌توانید همرنگ مبلمان و یا رنگ، دیوارها، نقاشی كنید و رنگ بزنید شما می‌توانید از كنج‌ها و گوشه‌های اتاق كودك خود با زیركی و درایت بهترین استفاده را ببرید.

روی دیوارها نیز محل مناسبی برای آویزان كردن و قرار دادن برخی وسایل است این ایده‌ها می‌توانند به شكل جالب و خلاقانه‌ای، هم در اتاق كودكتان ایجاد تنوع كنند و هم به فضای اتاق برای نگهداری وسایل بیشتر بیفزایند.

معمولا تخت و كمدها و كشوهای استاندارد و مقبول به نحوی فضا پرت كن هستند و همیشه باعث می‌شوند كه بخشی از فضای آنها و البته فضای اتاق مورد استفاده قرار نگیرد.

شما می‌توانید این فضاهای به كار گرفته نشده و بی‌مصرف را به حداقل برسانید و تمام آن بخش‌ها را با برخی قفسه‌ها و كمدها و جعبه‌ها پر كنید می‌توانید یك جعبه پلاستیكی در فضای خالی بین تخت‌خواب كودك و سطح كف اتاق بگذارید و داخل آن پوشك‌های كودكتان را قرار دهید.

یا اینكه می‌توانید یك ردیف آویز و یا جالباسی یك ردیف دیگر نصب كنید و لباس‌ها و وسایل بیشتری در آنها جای دهید.

این بخش به زوری مورد استفاده كودكتان قرار خواهد گرفت چرا كه او بعد از كمی رشد و قد كشیدن می‌تواند به راحتی وسایل خود را در آنها جای بدهد و از آنجا بردارد.

برخی از انواع سبدها و جعبه‌ها هم جنبه تزئینی زیادی دارند و به شكل قابل توجهی كاربردی هستند.

حتی برخی از این سبدها دقیقاً برای همین منظور طراحی شده‌اند كه قابلیت جای دادن وسایل بیشتری را داشته باشند.

معمولا این وسایل و امكانات را كارخانه‌ها سعی می‌كنند در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید كنند تا نیازهای مشتری‌های خود را تأمین نمایند.

برخی بیشتر تزئینی دارند و معمولا برای افزایش زیبایی و دكوراسیون اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند اما برخی نیز بیشتر با هدف جای دادن وسایل بیشتری طراحی می‌شوند.

تعدادی از این جعبه‌ها و سبدها را می‌توانید با كمی رنگ‌آمیزی و طراحی، شیك و مدرن كرد تا هم به كاربرد آن اهمیت داده باشید و هم از نظر زیبایی ظاهری نیز جلوه بیشتری داشته باشند، بنابراین فكر خود را محدود به انواع چیزهایی كه فقط جنبه كاربردی دارند و برای جای دادن وسایل هستند نكنید چرا كه شما می‌توانید آنها را تغییر دهید و جلوه زیبایی آنها را رشد داد.

حتی می‌توانید از وسایل دست دوم نیز استفاده كنید و با كمی رنگ و قلم‌مو ظاهر جذاب و زیبایی از آنها را درست كرد.

اسباب‌بازی‌های كوچك به شكل گروهی و دسته‌ای كاملا مطمئن و مناسب با نصب چند كیسه پارچه‌ای در اتاق خواب كودك، روی دیوار قرار گرفته‌اند.

شما می‌توانید این كیسه‌های پارچه‌ای را بیرون در كمد لباس اتاق خواب كودك نصب كنید و یا داخل كمد و روی در. در هر صورت شما می‌توانید چیزهای زیادی را در این جیب‌های پارچه‌‌ای جا بدهید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، نگهداری وسایل کودک، چیدمان اتاق کودک، کمد کودک، فضای اتاق کودک، نگهداری اسباب بازی های کودک، تخت کودک تعداد بازديد: 1632 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز