Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:11

13
مرداد
تركيب طرح ها در اتاق کودک

تركيب طرح ها در اتاق کودک

اکر می‌خواهید از طرح‌هایی برای اتاق کودک دلبندتان استفاده کنید که نمای زیباتری داشته باشد، حتما قبل از تصمیم‌گیری برای دکوراسیون اتاق کودک، این مقاله را بخوانید.

اعظم اسلامی مجد

 

در اینجا مهارت‌های طراح اتاق در تركیب طرح‌ها با هم كه به شكل فوق‌العاده‌ای مجموعه‌ای قابل توجه را ایجاد كرده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.

بسیاری از ما جرات انجام چنین كاری را نداریم چرا كه از نتیجه و پایان كار می‌ترسیم ولی این طراح به خوبی و به درستی رنگ‌ها و طرح‌ها را (طرح‌های راه راه و شكل‌های هندسی) با هم نزدیك كرده و كار جالبی را ایجاد نموده است.

اگر قصد دارید از طرح‌های تركیبی استفاده كنید، بهتر است خیلی از رنگ‌های ضد هم استفاده نكنید و اشكال هندسی انتخابی‌تان تا حد ممكن كوچك باشند (البته در فضاهای كوچك‌تر).

یك طرح گلدار كوچك نیاز به یك طرح راه راه با راه‌های نازك‌تر دارد تا با هم تناسب داشته باشند اگر از طرح گلدار با گل‌های درشت استفاده كنید، مسلما باید بخش راه راه نیز راه‌های درشت‌تر داشته باشد.

بهترین شیوه برای ایجاد هماهنگی‌ بین بخش‌ گلدار و بخش راه راه این است كه از یك طیف رنگی استفاده كنید. به طور كلی باید بین دو طرح چیزهای مشتركی وجود داشته باشد حتی وجود یك رنگ خنثی نیز كمك زیادی به ایجاد تناسب می‌كند.  

كلكسیون كاغذ دیواری‌ها بسیار كامل است و در آن تركیبی از بهترین طرح‌ها و رنگ‌ها یافت می‌شود.

اگر می‌خواهید خودتان كار دكوراسیون اتاق كودكتان را انجام دهید با یك نگاه اجمالی به هر كدام از كلكسیون‌ها می‌توانید به راحتی كاغذ دیواری موردنظرتان را پیدا كنید. 

همیشه قدرتمند بماند 

طرح‌های دیرپا كه برای طولانی مدت زیبایی و جلوه خود را حفظ می‌كنند معمولا انواع كلاسیك هستند شما نیز اگر چنین هدفی دارید می‌توانید از طرح‌های كلاسیك كه تم متناسب با آن دارند، استفاده كنید (تم متناسب با اتاق كودك). شخصیت‌های كارتونی خیلی زود جذابیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

یك طرح كلاسیك و متداول كه همیشگی به نظر می‌رسد و محدود به هیچ دوره و زمان خاصی نیست بسیار مناسب‌تر و تاثیرگذارتر از طرح شخصیت‌های یك كارتون معروف در یك دوره زمانی خاص است.

در اینجا روكش تختخواب كار اصلی طراحی اتاق را انجام داده است و دكوراسیونی خاص و منحصر به فرد با استفاده از چند ستاره در اندازه‌های مختلف، ایجاد كرده است.

در اتاق این كودك خردسال، طرح‌های زیادی به چشم می‌خورد. با این همه شلوغی، چرا اتاق آشفته و بی‌نظم به نظر نمی‌رسد؟

تمام طرح‌ها ساده هستند و فقط از دو رنگ زرد و آبی استفاده شده است و به همین دلیل اتاق آشفته و شلوغ به نظر نمی‌رسد.

چگونه با تكنیك‌ها و شیوه‌های دكوراسیونی، نقص‌ها و كاستی‌ها را پنهان كنیم؟ 

اگر در یك اتاق بسیار كوچك‌ گیر كرده‌اید و نمی‌دانید كه چگونه این اتاق كوچك را باید به محل دنج و مناسبی برای كودك خردسال‌تان تبدیل كنید، بهتر است از تكنیك رنگ كردن دیوارها و سقف و تغییر رنگ و طرح مبلمان اتاق، استفاده كنید، چرا كه رنگ‌های روشن همواره فضا را بزرگ نشان می‌دهند.

برای روشن‌تر به نظر رسیدن یك اتاق تاریك بهتر است از رنگ‌های كمرنگ و ملایم مثل صورتی و هلویی استفاده كنید مخصوصا اگر اتاق شمالی شرقی است و البته یك آینه روی دیوار نصب كنید تا نور آفتاب را در ضلع دیگر اتاق جنوبی، غربی انعكاس دهد (می‌توانید از دو آینه نیز استفاده كنید تا هر دو ضلع روشن شوند).

به این ترتیب اتاق كوچك و دلگیر، بسیار دلباز‌تر و گرم‌تر به نظر می‌رسد رنگ‌های غلیظ‌تر و پررنگ‌تر و كاغذ دیواری‌هایی كه طرح‌های درشت دارند، تاثیر كاملا برعكس دارند.

فقط در استفاده از رنگ‌ها چندان مبالغه نكنید چرا كه این اتاق قرار است محیط مناسبی برای یك كودك باشد.

اگر تصمیم گرفته‌اید رنگ، سقف را كمی تیره‌تر كنید بهتر است در نظر داشته باشید كه سقف تیره باعث می‌شود اتاق كوچك‌تر و دیوارها كوتاهتر و به طور كلی ارتفاع كمتر به نظر برسد.

پرده‌هایی كه از پنجره‌ها آویزان شده‌اند، با سقف روشن و دیوارهایی كه به صورت راه راه سفید و صورتی ملایم هستند كاملا متناسب بوده و باعث می‌شوند كه این فضا بلندتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

در این اتاق كودك سفید و صورتی، چند عدد كوزه آنتیك كاری شده نیز قرار گرفته است كه البته در محلی كاملا امن و دور از دسترس كودك هستند.

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، کاغذ دیواری اتاق کودک، طرح اتاق کودک تعداد بازديد: 1475 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز