Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:24

20
دی
عروسک خرسی

عروسک خرسی

الگوی خرس را بر کاغذ پوستی بکشید و سپس مطابق دستورات، الگو را به اندازه دلخواه بزرگ کنید.

تحریریه مجله كودك سالم

 

بسیاری از بزرگسالان خاطرات خوبی از عروسک‌های مورد علاقه دوران کودکی خود دارند. هر کودکی حق دارد عروسکی خرسی داشته باشد تا بتواند آن را بغل کند و تا زمانیکه بزرگ می‌شود آن را دوست داشته باشد. این خرس پشمالو با مواد بسیار نرم و طبیعی پر شده است و کاملا قابل شست و شو است.

لوازم مورد نیاز

مداد و کاغذ پوستی  لوازم خیاطی و چرخ خیاطی  30 سانتی متر پارچه نرم کرکی یا خز با قسمت زیرین چرم یا جیر به رنگ قهوه‌ای پر کننده عروسک طبیعی و قابل شست و شو  مداد نرم یا گچ مخصوص خیاطی  نخ گلدوزی قهوه‌ای  روبان برای یقه خرس

نکته: در همه الگوها 6 میلی متر به عنوان درز بیشتر در نظر گرفته شده است.

روش ساخت

1– الگوی خرس را بر کاغذ پوستی بکشید و سپس مطابق دستورات، الگو را به اندازه دلخواه بزرگ کنید. سپس برگه‌های الگو را ببرید، آن را بر روی پارچه قرار دهید و به دقت برش دهید.

2– هر دست و پا را در حالیکه به رو است، با در نظر گرفتن 6 میلی متر به عنوان درز، از وسط تا کنید. سپس درزهای بلند را کوک بزنید. قسمت‌های مربوط به کف پای خرس را به قسمت زیرین پا بدوزید. توجه داشته باشید که قسمت کف پا باید برعکس دوخته شود. حال هر دست و پا را به رو برگردانید و داخل آن را با الیاف طبیعی پر کنید. دست‌ها و پاها را بیش از حد پر نکنید. حال قسمت‌های کوک زده و قسمت دوخته نشده را با چرخ خیاطی بدوزید تا درزی برای خارج شدن الیاف وجود نداشته باشد.

3– قسمت مربوط به صورت را بردارید و آن را از وسط تا بزنید. درزهای بلند را به یکدیگر کوک بزنید (از بینی تا گردن). حال قسمت کوتاه‌تر را، که بینی را شکل می‌دهد، کوک بزنید. صورت خرس را به پارچه مربوط به جلوی عروسک و پشت سر را به پارچه دیگر کوک بزنید.

4– خرس را بر میز کار خود قرار دهید، به گونه‌ای که پشت سر و بدن آن بر میز قرار گیرد و صورت خرس رو به شما باشد. 

حال با استفاده از چند سوزن ته گرد، قسمت بالایی پاها را به قسمت پایین بدنه خرس وصل کنید. دست‌ها و گوش‌ها را نیز به همین ترتیب به بدن وصل کنید. توجه داشته باشید که در هر گوش، باید مطابق دستورالعمل، یک چین کوچک بدهید.

5– دست‌ها و پاها را به سمت داخل تا بزنید، سپس قسمت رویی بدن و صورت را بر روی آنها قرار دهید. دو قسمت را به یکدیگر وصل کرده و قسمتی از قسمت پایینی خرس را باز بگذارید تا بتوانید خرس را به رو برگردانید. حال کار را به رو برگردانید. اكنون سر و بدن خرس را با الیاف پر کنید. حال قسمت‌های دوخته نشده را بدوزید تا الیاف نتواند خارج شود.

6– با استفاده از تصویر به عنوان راهنما، با یک مداد نرم یا گچ مخصوص خیاطی، چشم‌ها، بینی و دهان خرس را مشخص کنید. با استفاده از نخ گلدوزی قهوه‌ای رنگ و یک سوزن بزرگ، با به کار گیری دوخت‌های یک شکل، اجزای صورت خرس را تشکیل دهید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، عروسک، چیدمان اتاق کودک، ساخت عروسک خرسی تعداد بازديد: 2229 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز