Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:06

22
تیر
روتختی خال خالی

روتختی خال خالی

می‌توانید پارچه‌ها را در رنگ‌های دلخواه خود خریداری کنید و خودتان روتختی، روبالشی و ملحفه‌ها را بدوزید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

پارچه‌های ساده روتختی‌ها را با طرح خال خالی جذاب کنید. تهیه این ملحفه زیبا با چسباندن تعدادی طرح پارچه‌ای رنگی به آن بسیار ساده است – و نیاز زیادی به خیاطی ندارد. ما از دایره‌های ساده در دو رنگ استفاده کردیم – طرح‌های مربع و مستطیل نیز مناسب هستند. شما می‌توانید پارچه ملحفه را رنگ کنید (رنگ قابل شست‌وشو) تا هماهنگی بیشتری با فضای کلی اتاق خواب پیدا کند. 

لوازم مورد نیاز روتختی خال خالی

 مداد  یک شیء گرد که بتوان از آن برای کشیدن دایره‌ها استفاده کرد؛ مانند بشقاب، لایی چسب، قیچی، اتو، باقی مانده پارچه‌های رنگی، روتختی و روبالشی‌های ساده و لطیف، نخ گلدوزی و سوزن گلدوزی.

طرز كار روتختی خال خالی

1– با استفاده از مداد و شیء گرد، دایره‌ها را بر لایی‌چسب بکشید. دایره‌ها را ببرید و آنها را بر روی تکه‌های باقی‌مانده پارچه‌های رنگی اتو کنید تا به آنها بچسبد. سپس دایره‌های پارچه‌ای را ببرید. محل قرار گیری دایره بر روی پارچه روتختی یا روبالشی را مشخص کنید و برچسب کاغذی لایی چسب را بکنید. حال دایره را بر روی روتختی یا روبالشی اتو کنید.

2– دور دایره را با استفاده از سوزن و نخ گلدوزی دوخت‌های دندانه‌دار بزنید. اگر تعدادی از این دایره‌ها اضافه بودند، کافی است آنها را به یک پارچه ساده مستطیل بدوزید، قاب کنید و به دیوار به عنوان وسیله‌ای تزئینی نصب کنید. 

طرح خال خال و راه راه

استفاده از خودکارهای رنگی مخصوص پارچه برای طرح دار کردن پارچه‌های بدون طرح راه ساده‌تری است. کافیست طرحی خال خال برای روتختی و راه راه برای روبالشی‌ها در نظر بگیرید. کودکان عاشق شرکت در چنین فعالیت‌هایی هستند. همچنین لازم نیست طرح خیلی صاف و منظم باشد.

دست ساز بودن این طرح ارزش زیادی دارد. پس از ایجاد طرح دلخواه خود بر روی پارچه، به کمک اتوی داغ آن را در جای خود تثبیت کنید. طرح‌های رنگی بر روی پارچه‌هایی که رنگ‌های ملایمی‌دارند، مانند سفید، کرم یا زرد کم رنگ، زیباتر خواهند بود.

نکته: می‌توانید پارچه‌ها را در رنگ‌های دلخواه خود خریداری کنید و خودتان روتختی، روبالشی و ملحفه‌ها را بدوزید. برای تهیه روتختی کافی است اندازه یک ملحفه را دو برابر کنید. آن را از وسط تا کنید، سه طرف آن را بدوزید و پارچه را به رو برگردانید. قسمت انتهایی و باز روتختی را نیز با نخ مناسب بدوزید.

نکته طراح: ما از پارچه‌های ساده با رنگ‌های متضاد و روشن استفاده کردیم اما شما می‌توانید برای دایره‌ها از پارچه روتختی یا روبالشی‌های قدیمی ‌استفاده کنید. این روش نیز برای ایجاد طرح‌های رنگی بر روی پارچه‌های ساده موثر است.

 

برچسب ها: روتختی، روش تهیه روتختی کودک، روتختی کودک، اتاق خواب کودک، پارچه روتختی تعداد بازديد: 1423 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز