Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:33

26
آبان
فضایی برای بازی ایجاد کنید

فضایی برای بازی ایجاد کنید

می‌توانید به جای تخت، یک مبل تخت خواب شو بخرید یا میز تحریری بخرید که زیر آن چندین کشو برای گذاشتن وسایل در آنها وجود دارد.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

شاید خیلی از ما دوست داشته باشیم اتاق فرزندمان را با اسباب و اثاثیه‌های رنگارنگ پر کنیم مخصوصا اگر فرزندمان لباس‌ها و اسباب بازی‌های زیادی نیز داشته باشد، اما بهتر است در مورد نگهداری این لباس‌ها و اسباب بازی‌ها کمی‌وسواس به خرج دهید و بهترین‌های آنها را انتخاب کرده و نگهدارید. هر چه فضای خالی در اتاق فرزند شما بیشتر باشد، فرزند شما بیشتر می‌تواند بازی کرده و از بودن در اتاقش لذت ببرد. در ادامه راهکارهایی به شما نشان می‌دهیم که با استفاده از آنها شما می‌توانید بیشترین بهره وری را از فضا به دست آورید.

سعی کنید وسایل اتاق را چند منظوره بخرید تا فضای خالی اتاق بیشتر شود. مثلا می‌توانید به جای تخت، یک مبل تخت خواب شو بخرید یا میز تحریری بخرید که زیر آن چندین کشو برای گذاشتن وسایل در آنها وجود دارد. جعبه‌ها، کیسه‌ها و صندلی‌های سبک و تاشو بخرید که در صورت نیاز فرزندتان بتواند بدون کمک شما از آنها استفاده کند. قبل از خرید آنها، از سبک بودن آنها مطمئن شوید. هنگام خرید میز تحریر توجه داشته باشید که میز برای نقاشی، درست کردن کاردستی و انجام تکالیف مدرسه مناسب باشد. همچنین نور کافی و یک صندلی راحت برای میز فراهم کنید.

 آیا فضایی بلا استفاده در اتاق هست؟ برای مثال فضای زیر پنجره یا کنار شوفاژ فضاهای مناسبی برای قراردادن تعدادی جعبه برای نگهداری وسایل اضافه هستند. برای اینکه بتوانید از فضا نهایت استفاده را بکنید، از یک نجار بخواهید متناسب با فضای اتاق شما، برایتان تعدادی جعبه و قفسه درست كند. اگر می‌خواهید یک قفسه یا کمد بخرید یا بسازید، توجه داشته باشید که حتما آن قفسه پایه داشته و کمی ‌از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. در اینصورت فرزند شما می‌تواند از فضای زیر قفسه برای گذاشتن وسایلی مانند برخی کتاب‌هایش استفاده کند. سعی کنید از اسباب و اثاثیه کاربردی و در عین حال زیبا استفاده کنید.

مثلا تخت یا کمدی انتخاب کنید که عکس چند حیوان یا یک قایق بر روی آن باشد. با این کار قوه تخیل فرزندتان را تقویت می‌کنید. ابزارها و وسایل چوبی ساده را با کمی ‌رنگ از حالت بی روح خارج کنید. می‌توانید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ سایر وسایل اتاق هماهنگ باشد. نکته مهم در خصوص این کار این است که شما بتوانید محیط اتاق فرزندتان را به یک محیط سرگرم کننده و با نشاط تبدیل کنید.
  

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، سرویس کم جا اتاق کودک، سیسمونی تعداد بازديد: 910 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز