Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:47

19
آبان
ايده‌های نو برای اتاق كودك

ايده‌های نو برای اتاق كودك

یک جا کفشی کوچک در اتاق فرزندتان قرار دهید تا کفش‌هایش را مرتب و منظم در اتاق خود نگهداری کند.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

یک جا کفشی کوچک در اتاق فرزندتان قرار دهید تا کفش‌هایش را مرتب و منظم در اتاق خود نگهداری کند.
یک قسمت از دیوار اتاق را با نقشه جهان بپوشانید تا علاوه بر خاصیت آموزشی، جنبه تزئینی نیز داشته باشد.
با نصب تعداد زیادی گیره لباس، فرزندانتان خصوصا پسران نوجوان را به آویزان کردن لباس‌هایشان تشویق کنید.
یک سبد مخصوص برای لباس‌های چرک و کثیف در اتاق فرزندتان قرار دهید تا شاید بالاخره فرزندتان به جمع کردن لباس‌های کثیفش در یکجا عادت کند.
با قرار دادن صندلی‌های راحت در اتاق خواب فرزندتان، علاوه بر ایجاد راحتی بیشتر برای او، از ریخت‌وپاش شدن اتاق پذیرایی نیز جلوگیری می‌کنید.
اگر فرزندان‌تان اتاق مشترک دارند، اتاق را با رنگ‌های دلخواه آنان راه راه رنگ کنید.
کف قفسه‌ها و کمدها را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید و بدین وسیله از آنها محافظت کنید.
اگر فرزند شما اهل نقاشی است، میز او را با یک تکه کاغذ بزرگ بپوشانید تا هنگام کار با ابزار نقاشی، میز کثیف نشود.
یک تخته سیاه کوچک بر دیوار اتاق فرزندتان نصب کنید تا مثلا برای حل تمرینات ریاضی از آن استفاده کند. یک تکه چوب کوچک نیز زیر آن نصب کنید تا تکه‌های گچ را بر روی آن بگذارد.
توجه داشته باشید اگر فرزندتان قصد دارد خوراکی به داخل اتاقش ببرد، حتما آن را درون یک سینی بگذارد زیرا در این صورت احتمال ریختن مواد غذایی بر روی زمین کمتر است.
اگر قسمتی از مبلمان یا روتختی اتاق پاره ‌شد، آن را دوباره بدوزید. اگر قصد تکه دوزی دارید، سعی کنید از پارچه‌ای هماهنگ با پارچه اصلی استفاده کنید.
برای تمیز کردن مواد چسبناک از روی سطوح مختلف، می‌توانید از شوینده‌های دستشویی استفاده کنید. البته بستگی به سطح مورد نظر هم دارد.
عروسک‌های پشمالو را بشویید یا به وسیله یک پارچه نمدار گرد و خاک آنها را بگیرید. اگر می‌خواهید آن را در ماشین لباس شویی بشویید، حتما قبل از اینکار اطلاعات مندرج بر مارک آن را مطالعه کنید. همچنین به همراه عروسک‌ها، یک بالش سفید رنگ هم در ماشین لباس‌شویی قرار دهید تا نقش نوعی محافظ را داشته باشد.
فرزندانتان را عادت دهید وقتی از خواب بیدار می‌شوند و از تخت خود خارج می‌شوند، تختشان را مرتب کنند. شما نیز ملحفه و روتختی‌های مناسب تهیه کنید تا اینکار برای آنها سخت نباشد.
یک روز در هفته را برای آنها مشخص کنید و از آنها بخواهید در آن روز اتاقشان را مرتب کنند. اگر هنوز خیلی کوچک هستند، شما نیز به آنها کمک کنید.

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، دکور اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، عروسک اتاق کودک تعداد بازديد: 964 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز