Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:28

25
آذر
ايجاد تنوع با كف شطرنجی

ايجاد تنوع با كف شطرنجی

ابتدا از تمیز و صاف بودن سطح زمین مطمئن شوید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

زمین‌‌هایی با طرح شطرنجی بهترین راه برای ایجاد تنوع در اتاق‌‌های ساده است. بچه‌‌‌ها نیز عاشق لی لی بازی کردن بر روی مربع‌‌های بزرگ‌اند. ما از دو رنگ کرم و آبی آسمانی استفاده کردیم اما شما می‌‌‌توانید از رنگ‌‌های متضادتری مانند سبز و صورتی نیز استفاده کنید.
 

ابزار مورد نیاز
یک تکه چوب تخت
متر اندازه‌گیری
مداد
کاتر
رنگ مخصوص چوب در دو رنگ
قلم مو
قلم مو ظریف (مخصوص نقاشی بر روی تابلو)
جلای مات یا براق

مراحل انجام كار

1 – ابتدا از تمیز و صاف بودن سطح زمین مطمئن شوید. اگر بین تکه‌‌های چوب فواصلی وجود دارد، این فاصله‌‌‌ها را با خمیرهای مخصوص پر کنید. گوشه تکه چوبی که در نظر گرفته‌اید باید صاف باشد. به کمک تکه چوب، متر و مداد یک طرح شطرنجی بر روی زمین ایجاد کنید. قسمت‌‌هایی که با مداد علامت زده‌اید را با کاتر ببرید تا از پاک شدن احتمالی علامت‌‌‌ها جلوگیری کنید.

2- رنگ کم رنگ تر را بر سطح کل زمین بزنید و سپس با توجه به دستورالعمل مندرج بر محصول اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

3- با استفاده از قلم‌موی ظریف، اطراف مربع‌‌هایی که باید پر رنگ‌تر باشند را رنگ کنید. سپس به کمک قلم‌ موی بزرگ داخل مربع‌‌‌ها را نیز رنگ بزنید و اجازه دهید خشک شوند. پس از خشک شدن حداقل دو لایه جلای مات یا براق بر روی رنگ‌‌‌ها بزنید.

نکته: مربع‌‌های بزرگ بهترند و رنگ کردن آنها نیز راحت‌تر است. اما شما اندازه مربع‌‌‌ها را با توجه به اتاق انتخاب کنید. علامت زدن مربع‌‌‌ها را از مرکز اتاق شروع کنید و اگر در انتها مربعی نصفه و ناقص ماند نگران نباشید. این مربع‌‌های ناقص کار شما را زیباتر و طبیعی‌تر جلوه می‌‌‌دهند. برای زمین چوبی، از یک رنگ با پایه روغن استفاده کنید.  نیمی از ترکیب را رنگ و نیمی دیگر از آن را باید تربانتین تشکیل دهد. به کمک یک قلم موی بزرگ زمین را با این ترکیب رنگ بزنید. توجه داشته باشید که باید از چند لایه رنگ استفاده کنید. بعد از زدن هر لایه، باید زمان بیشتری صبر کنید تا لایه قبلی کاملا خشک شود.

زمین خال خال: از این تکنیک نیز می‌‌‌توان برای ایجاد تنوع در زمین و خلق یک طرح شاد استفاده کرد. ما ابتدا زمین را با استفاده از رنگ زرد با پایه روغن، رنگ کردیم. حاشیه زمین را نیز با رنگ سبز رنگ زدیم. در نهایت با استفاده از انتهای یک قلم‌‌موی گرد و فومی، این طرح خالدار را ایجاد کردیم.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، تزئینات اتاق کودک، کف اتاق کودک تعداد بازديد: 974 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز