Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:39

10
آبان
دکور اتاق کودک

دکور اتاق کودک

اتاق خواب‌‌ها هم به نور موضعی و محدود و هم به یک نور مرکزی برای انجام کارهایی مانند مطالعه، نیاز دارند.

تحریریه ماهنامه كودک سالم


به نور توجه کنید
اتاق خواب‌‌ها هم به نور موضعی و محدود و هم به یک نور مرکزی برای انجام کارهایی مانند مطالعه، نیاز دارند. یکی از روش‌هایی که طراحان داخلی خیلی از آن استفاده می کنند، استفاده از نور لایه‌‌‌ای است. برای مثال قرار دادن یکی از چراغ‌ها داخل یکی از قفسه‌های کتابخانه یا بر روی طاقچه‌‌‌ای کنار دیوار، نوری ملایم همراه با سایه‌هایی زیبا ایجاد می‌کند. این کار اتاق‌های کوچک را نیز وسیع‌تر نشان می دهد. تعویض لامپ‌‌ها نیز در تغییر فضا و تکمیل رنگ‌آمیزی اتاق شما بسیار موثر است. لامپ های آفتابی نوری زرد ایجاد می کنند در حالی که لامپ‌‌هایی مهتابی به آبی گرایش بیشتری داشته و به نور روز نزدیک ترند.
اول ایمنی

بهترین راه برای ایجاد یک محیط امن برای کودکان این است که شما خودتان را هم قد آنها فرض کنید.  کنجکاوی بیش از حد کودکان را به یاد داشته باشید و سعی کنید نقاط جذاب خانه از دید کودکان را شناسایی کنید. از وسایلی شروع کنید که در حوزه‌ دید قرار دارند. چه چیزی ممکن است کودکان را بیشتر وسوسه کند. شما نمی‌توانید جلوی همه‌ اتفاقات را بگیرید، اما با رعایت این نکات می توانید در کاهش آنها موثر باشید:
 توجه داشته باشید که تخت و کمد کودک از ایمنی کامل (خصوصا هنگام آتش سوزی) برخوردار بوده و به همراه نکات ایمنی باشد. این نکته در رابطه با تشک خواب کودک نیز صدق می کند. نصب تخت کودک روش خاصی دارد که باید قبل از خرید از فروشنده محصول در رابطه با نحوه‌ی آن اطلاعاتی کسب کنید. بین حفاظ‌های تخت نباید فواصلی باشد که دست یا پا و یا سر کودک از آن عبور کند و خطر گیر افتادن کودک در آنها وجود داشته باشد. زوایای تیز لوازم ممکن است هم ارتفاع قد کودک شما باشند و کودک هنگام بازی یا دویدن با آنها برخورد کند. این زوایا را با پارچه یا برچسب های مخصوص لاستیکی بپوشانید.

از مستحکم بودن درها و کشوهای لوازم هنگام باز شدن اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که لولای درها برای انگشتان کودک شما خطری نداشته باشند. برخی صندوق‌ها برای نگهداری وسایل بازی مناسب به نظر می رسند اما در آنها نباید به قدری سنگین باشد که بر روی سر یا گردن کودک افتاده و به فرزندتان آسیبی وارد کند. وسایلی که احتمال شکستن آنها وجود دارد را از دسترس کودکان دور کنید. آباژورهای شیشه‌ای و آیینه‌‌ها باید از اتاق کودکان دور باشند.  قاب عکس‌ها و قفسه‌‌ها را با دقت و رعایت جوانب ایمنی بر روی دیوار نصب کنید. پس از نصب، آنها را امتحان کنید.

اگر شما می‌توانید آنها را از دیوار جدا کنید، فرزندتان نیز می تواند. اگر کودک شما هنوز خیلی کم سن و سال است، قفل‌هایی بر روی پنجره‌‌ها نصب کنید تا بتوان آنها را قفل کرد. همچنین مطمئن شوید که درِ اتاق کودک شما از داخل اتاق قفل نمی‌شود. فرش‌ها را باید با چسب‌های مخصوصی به زمین بچسبانید تا خطر لیز و زمین خوردن کودک کاهش پیدا کند.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، دکور اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک تعداد بازديد: 1091 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز