Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:53

25
آذر
طرحی نو برای پرده اتاق خواب

طرحی نو برای پرده اتاق خواب

طول و عرض پنجره را اندازه بگیرید و برای لبه نیز 5 سانتیمتر اضافه كنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

تهیه و دوخت چنین پرده ساده‌ای، بسیار راحت و سریع است؛ چون بسیار مرتب و پاكیزه، داخل قاب پنجره قرار می‌گیرد، و برای یك خواب آرام در یك بعدازظهر روشن تابستانی، بسیار عالی می‌باشد. اگر این پرده را از پارچه‌ای سبك تهیه كنید، از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه خواهد بود. با این روش، پرده‌ها را به پنجره‌ خود آویزان می‌كنید كه بسیار جذاب و دیدنی خواهد شد. حاشیه‌های این پرده را سوراخ‌های بسیار كوچكی پوشش می‌دهد؛ می‌‌توانید این سوراخ‌ها را در اطراف پرده و با هر فاصله‌ای كه دوست دارید ایجاد كنید.

وسایل مورد نیاز

متر برای اندازه‌گیری
پارچه كرباس یا پنبه‌ای سنگین با رنگ تیره
نخ پنبه‌ای
دستگاه سوراخ كن
تعدادی میخ یا پیچ 

مراحل انجام كار 

طول و عرض پنجره را اندازه بگیرید و برای لبه نیز 5 سانتیمتر اضافه كنید. این مقدار پارچه‌ای است كه شما نیاز دارید خریداری كنید.

پارچه را برش دهید، لبه‌های چهار طرف پارچه را به اندازه‌ مشخص شده تا زده و اتو كنید.

با استفاده از دفترچه‌ راهنمای دستگاه سوراخ كن، سوراخ‌های چهارطرف پرده را مشخص نموده و سپس با دستگاه سوراخ كنید.

محل سوراخ‌ها را در چارچوب پنجره تعیین كرده و با مداد مشخص نمایید. میخ‌ها یا پیچ‌ها را درون لبه‌ بالایی چارچوب پنجره در محل‌های تعیین شده قرار دهید. این كار را با دقت كافی انجام دهید.

از خط بالایی سوراخ‌ها استفاده كنید. پارچه را از میخ‌ها یا پیچ‌هایی كه در چارچوب قرار داده‌اید، آویزان كنید. پرده را بلند كرده و سوراخ‌های لبه پایین را به میخ‌ها یا پیچ‌ها، قلاب كنید. بدین صورت، می‌توانید نور خورشید را به اتاق كودك خود هدیه دهید.

استفاده از روبان یا نوار تزئینی

این پرده برای اتاق خوابی كه زمینه و تم دریایی دارد، بهترین انتخاب است. اما اگر از تك رنگ بودن خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید با استفاده از روبان‌ها و نوارهای تزئینی و خوش رنگ، پرده را در چارچوب پنجره آویزان كنید و جلوه‌ای زیبا به اتاق دهید. برای این كار نیاز دارید كه نوار یا روبان را با استفاده از چرخ خیاطی به پارچه بدوزید. علاوه بر این، می‌توانید پارچه را با تصاویر تكه‌دوزی شده تزئین نمایید.

پیش از آنكه پرده را آویزان كنید، تكه‌دوزی‌ها را با اتو بر روی پرده بچسبانید. به دنبال طرح‌های جذاب برای كودكان باشید: گل، قایق، سفینه‌ فضایی و هر طرحی كه كودك را به سمت خود جلب كند، بهتر است. تكه‌دوزی‌ها را در لبه‌های بالایی یا پایینی پرده قرار دهید، تا هنگامی كه پرده را جمع می‌كنید، بتوانید طرح‌ها را ببینید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، پرده اتاق کودک تعداد بازديد: 1219 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز