Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:20

25
آذر
اتاق كودك را گهواره كنيم!

اتاق كودك را گهواره كنيم!

سعی کنید رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اطراف تخت خواب با سایر قسمت‌های اتاق متفاوت باشد.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

کودکان نیز، مانند بزرگترها، در پایان روز احتیاج به استراحت دارند. اگر دیوار اتاق آنها با رنگ‌های گرم و طرح‌های مهیج طراحی شده است، ممکن است شب‌ها تا نیمه‌های شب او را بیدار ببینید. برای تنظیم ساعت خواب کودکتان، کارهای زیادی می‌توان انجام داد اما مهم‌ترین آنها را باید فراهم کردن محیط مناسب برای خواب دانست. با این کار همه اعضای خانواده، هنگام خواب، آرامش بیشتری می‌یابند.

سعی کنید رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اطراف تخت خواب با سایر قسمت‌های اتاق متفاوت باشد. از رنگ‌های آرامبخش فضایی مناسب جهت استراحت ایجاد کنید. اگر اتاق کودکتان بزرگ است، می‌توانید فضای خواب و همچنین فضای بازی کودک را به کمک  قفسه‌ها یا پارتیشن‌هایی از سایر قسمت‌های اتاق جدا کنید.

اطراف تخت کودک را منظم و مرتب کنید. بی‌نظمی اتاق خواب علاوه بر اینکه خوابیدن را برای کودکتان دشوارتر می‌کند، ممکن است هنگام پایین آمدن از تخت، برای او خطراتی نیز در پی داشته باشد.

سقف بالای تخت را برای خواب طراحی کنید. نوزادان از اشیاء رنگی و متحرک بالای تختشان لذت می‌برند، در حالیکه کودکان بزرگتر ستاره‌های شبرنگ را خیلی دوست دارند.

چراغ خواب کوچکی در اتاق خواب کودکتان نصب کنید تا علاوه بر ایجاد آرامش، زمان کافی به کودک‌تان دهید تا برای خواب آماده شود. همچنین این چراغ برای کودکانی که دوست ندارند در تاریکی مطلق بخوابند مفید است. چراغ کوچکی کنار تخت نیز احساس امنیت در کودک ایجاد می‌کند و اگر بخواهید قبل از خواب برای فرزندتان کتاب بخوانید بسیار ضروری است.

از پارچه‌ای نرم و لطیف برای اطراف تخت استفاده کنید. نصب سایبان بالای تخت نیز فکر بدی نیست. این حصار و محصور بودن نوعی احساس امنیت در کودک ایجاد می‌کند. فرشی نرم و راحت کنار تخت و پتویی ضخیم و گرم (مثلا از جنس پشم)، هنگام خواب در کودک شما آرامش بیشتری ایجاد می‌کند. فراموش نکنید کودکان زیر یک سال باید هنگام خواب اتاق‌شان روشن و ملحفه‌های‌شان از جنس نخ باشد تا گرمشان نشود.

مطمئن شوید تهویه اتاق مناسب است تا کودک شما هنگام خواب احساس ناراحتی نکند. انتخاب جنس ملحفه و روتختی از مواد طبیعی به پایین نگه داشتن دمای بدن کودک کمک زیادی می‌کند.

تخت خواب کودک باید بزرگ و راحت با تشکی سفت باشد.

اگر اتاق کودک رو به خیابانی شلوغ و پر رفت و آمد است، راه‌هایی را برای کاهش صدا به کار بگیرید. پرده‌ها یا کرکره‌های چند لایه در کاهش سر و صدا موثرند. همچنین از بسته شدن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید. کامپیوتر یا تلویزیون را با فاصله حداقل یک متر از تخت خواب کودکتان قرار دهید و چند کتاب یا اسباب‌بازی مورد علاقه فرزندتان را دم دست او بگذارید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک تعداد بازديد: 910 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز