Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:38

25
آذر
پرده عروسك‌دار

پرده عروسك‌دار

ابتدا جیب‌ها را درست کنید. از تكه‌های پارچه مستطیل‌هایی ببرید (سعی کنید 1 سانتیمتر بزرگتر باشد).

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

وصله دوزی‌های ساده می‌تواند پرده نخی ساده‌ای را به فضایی تزئینی و کاربردی برای اسباب‌بازی‌ها تبدیل کند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پارچه نخی ساده‌ای استفاده کنید و روی آن جیب‌های ساده‌ای ایجاد کنید. از تکه پارچه‌های رنگی استفاده کنید زیرا طرحی زیبا ایجاد می‌کند. می‌توانید این وصله دوزی‌ها را بر كوسن‌های اتاق ایجاد کنید یا حتی قاب عكس‌هایی از این وصله دوزی‌ها برای دیوارها درست کنید. 

وسایل مورد نیاز

تكه‌های پارچه
پرده‌های نخی آماده
متر برای اندازه‌گیری
مداد نرم
قیچی
سوزن ته گرد
نخ 

مراحل انجام كار

ابتدا جیب‌ها را درست کنید. از تكه‌های پارچه مستطیل‌هایی ببرید (سعی کنید 1 سانتیمتر بزرگتر باشد). می‌توانید این مستطیل‌ها را برای جذابیت بیشتر در اندازه‌های مختلف ایجاد کنید.

گوشه‌های مستطیل‌ها را به کمک قیچی بچینید (هر کدام حدودا 1 سانتیمتر). سپس با استفاده از اتو 3 طرف مستطیل‌ها را ( به غیر از قسمت بالایی) به اندازه 1 سانتیمتر تا بزنید و اتو کنید.

حالا قسمت بالایی را نیز به اندازه 1 سانتیمتر تا بزنید. یک بار دیگر نیز آن را تا بزنید تا قسمت بالای مستطیل شکل بگیرد. سپس آن را با نخ و سوزن بدوزید.

در این مرحله پرده را بر سطح صافی بیاندازید. سپس مستطیل‌ها( جیب‌ها) را ابتدا به کمک سوزن ته گرد به آن وصل کنید. پس از این کار آنها را با نخ و سوزن بدوزید (با استفاده از چرخ خیاطی دوخت تمییزتر و محکم‌تری حاصل می‌شود). فراموش نکنید ضلع بالایی مستطیل را باز بگذارید.

انتخاب پارچه: می‌توانید از پارچه‌های مختلف استفاده کنید. اما سعی کنید مستطیل‌ها از یک جنس باشند. همچنین جنس پارچه‌های جیب‌ها نباید از پارچه اصلی سنگین‌تر باشد. در غیر اینصورت ممکن است جیب‌ها خم یا حتی کنده شوند. فراموش نکنید که این جیب‌ها برای جای دادن اسباب بازی‌های سنگین در خود طراحی نشده‌اند.

استفاده از وال (پارچه نازك لباسی زنانه): اگر می‌خواهید از پرده‌ای با رنگ‌آمیزی شلوغ و طرح‌های مختلف استفاده کنید، می‌توانید آن را با جیب‌هایی از جنس وال ترکیب کنید. همچنین می‌توانید از روبان یا پارچه‌های تزئینی برای جیب‌ها استفاده کنید. 

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، پرده اتاق کودک، پرده عروسک دار تعداد بازديد: 1001 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز