Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:15

2
دی
ساده‌ترين شكل پوشاندن پنجره‌ها

ساده‌ترين شكل پوشاندن پنجره‌ها

پارچه‌های نخی نسبتا ضخیم كه ساده و چین‌دار دوخته شده‌اند، بهترین انتخاب برای پرده اتاق خواب كودك شما هستند.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اتاق كودكان را به هر شكلی كه دوست دارید، می‌توانید تزئین كنید. گذشته از رنگ دیوارها، طرح و مدل پرده‌ها نیز تغییرات اساسی در اتاق خواب كودك ایجاد می‌كند. اگر كودك‌تان حساسیت دارد، باید پرده‌ای را برای اتاقش انتخاب كنید كه به راحتی بتوانید شیشه‌ها و پنجره‌ها را تمیز كنید تا روی آنها گرد و غبار ننشیند. 

انتخاب پرده اتاق كودك

از پارچه‌هایی استفاده كنید كه مراقبت از آنها ساده و راحت باشد و به راحتی بتوانید آن را در آورده و بشویید و بعد از خشك شدن دوباره آویزانش كنید. معمولا كودكان عادت دارند در اتاق‌شان برخی بازی‌های مهیج، مثل قایم باشك را انجام دهند. آنها برای قایم شدن، پشت پرده را بهترین جا می‌دانند؛ به همین دلیل بعضی از قسمت‌های پرده خیلی زود كهنه و پوسیده می‌شود. بهتر است از پارچه‌های سنگین‌تر استفاده كنید، زیرا پرده‌های نازك و ظریف در این گونه مواقع زود از بین می‌روند. 

اگر فرزندتان كوچك و در مرحله نوزادی است، احتمالا یكی از نگرانی‌های اصلی شما تابیدن نور به اوست. در این شرایط بهتر است كركره یا پرده‌هایی كه تمام منافذ نور را می‌پوشانند، استفاده كنید. پرده‌ها باید طوری روی میل سوار شوند كه حركت دادن آنها سخت نباشد. میل پرده نباید به گونه‌ای نصب شود كه قسمت‌های وسطی آن شكم بیندازد؛ بنابراین برای بخش مركزی میل پرده نیز از قلاب استفاده كنید.

پرده اتاق كودك هر چه بلندتر باشد بهتر است، زیرا او به راحتی می‌تواند پشت آن پنهان شود و بازی كند؛ ولی خود را از آن آویزان نكند.

طراحی پرده اتاق

پارچه‌های نخی نسبتا ضخیم كه ساده و چین‌دار دوخته شده‌اند، بهترین انتخاب برای پرده اتاق خواب كودك شما هستند؛ چرا كه هم ارزان قیمت‌‌اند، هم دوختن و نصب كردن آنها آسان است و هم به اندازه كافی ضخامت و مقاومت دارند. رنگ و طرح پارچه را می‌توانید با توجه به رنگ دیوارها یا وسایل اتاق انتخاب كنید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر در اتاق می‌توانید به لبه‌های پرده نوار بدوزید و از همان نوار در كنار سایر وسایل اتاقش نیز استفاده كنید؛ مثل دور بالش‌ها، روتختی، لبه‌های كوسن، برخی پاپیون‌ها روی جعبه‌هایش و ... البته اینگونه سِت كردن برای اتاق خواب كودكان بزرگ‌تر مناسب‌تر است.

در اتاق خواب كودكان كم سن و سال‌تر باید از تنوع بیشتری استفاده كنید تا اتاق سرگرم كننده به نظر برسد؛ مثلا به لبه‌های یك پرده ساده چین‌دار، چین‌های بیشتری اضافه نمایید. طرح پرده را از شادترین رنگ‌ها و عكس‌ها و تصاویری از حیوانات، گل‌ها، پرنسس‌ها و ... انتخاب كنید.

 

برچسب ها: اتاق خواب کودک، پرده اتاق کودک، انتخاب پرده اتاق كودك، طراحی پرده اتاق، پارچه پرده تعداد بازديد: 1032 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز