Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:13

25
آذر
رنگ آميزی دلخواه اتاق كودك

رنگ آميزی دلخواه اتاق كودك

بهترین نكته در مورد حاشیه‌ها این است كه به اتاق‌تان روح و جانی دوباره می‌بخشند.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق‌كودكتان را به صورت راه‌راه نقاشی كنید، برای پنجره‌تان قاب درآورید و یا اینكه هر كار مشابه دیگری انجام دهید. انجام هیچ‌یك از این كارها دشوار نیست، فقط باید كمی با فوت وفن كار آشنا باشید. برای آنكه هر كار و تكنیك دیگری را روی دیوار پیاده كنید، باید صبر كنید رنگ زمینه خشك شود تا با رنگ جدید تركیب نشود. 

وسایل مورد نیاز
خط‌كش 

مداد نرم 

رنگ دلخواه 

قلم‌مو و رول 
 

تكنیك استفاده از مُهر
استفاده از مهر‌ها بسیار ساده است و البته جلوه زیبایی روی دیوار دارد. شما می‌توانید با استنسیل طرح‌هایی شبیه طرح‌های كاغذدیواری روی دیوارها ایجاد كنید. رنگ مناسب برای این طرح‌ها، هم رنگ روغن است و هم رنگ آكریلیك. بستگی به این دارد که آیا بعداً سطح مورد نظر را با بخارشو و یا هر وسیله پاك‌كننده دیگری پاك می‌كنید یا خیر. در صورتی كه بخواهید تصویر ایجادشده روی سطح به راحتی از بین نرود، از رنگ روغن استفاده كنید.

برای سطح شیشه و سایر سطوح براق نباید از رنگ و یا جوهری كه برای دیوار استفاده كرده‌اید، استفاده كنید. برای سطوح چوبی، رنگ‌هایی كه پایه آب دارند، مناسب‌ترند. طرح مورد نظر را روی استنسیل بكشید و با قیچی نوك‌تیز یا كاتر آن را در آورید. بعد آن‌را روی دیوار قرار داده و با ضربه زدن ابر یا اسفنج آغشته به رنگ روی قسمت‌های مربوط به طرح، آنها را روی دیوار مشخص كنید. حالا استنسیل را از روی دیوار بردارید تا طرح‌تان را به خوبی ببینید. 

ایجاد یك نوار نسبتاً پهن روی دیوار
با استفاده از مداد و خط‌كش فاصله‌های مورد نظرتان را مشخص كنید. پهنای خطی كه می‌خواهید در وسط دیوار به صورت كمربند، یا بالا و پایین دیوار و یا قاب دور پنجره‌ها ایجاد كنید، به سلیقه خودتان بستگی دارد. نقاط را با خط‌كش به هم وصل كنید تا نوار مورد نظرتان مشخص شود.

برای آنكه در حین رنگ كردن نواری كه مشخص كرده‌اید لبه‌ها تمیر بمانند، از پَد نقاشی استفاده كنید یا اینكه اطراف خطوط را با قلم‌موی باریك رنگ كنید و فضای داخل را با قلم‌موی سرپهن یا رول كوچك پُر كنید.  

حاشیه‌ها 
بهترین نكته در مورد حاشیه‌ها این است كه به اتاق‌تان روح و جانی دوباره می‌بخشند. در مورد انتخاب طرح حاشیه‌ها، تنوع بسیار زیادی وجود دارد؛ از طرح‌های سنتی گرفته تا طرح‌های جدید. حتی می‌توانید از برخی دایره‌ها و مربع‌ها و اشكال هندسی نیز استفاده كنید و طرح‌های جدیدی را ایجاد نمایید.

ابتدا باید مطمئن باشید كه سطح دیوار تمیز است و گرد و غبار و چربی ندارد. خطوط مورد نظر برای ایجاد حاشیه را با مداد و خط‌كش مشخص كنید. این خطوط باید كاملاً صاف باشند. بهترین كار این است كه فواصلی را با خط‌كش اندازه بگیرید و با مداد علامت‌گذاری و بعد آنها را به هم وصل كنید.

بهتر است این خط افقی درست در وسط دیوار نباشد و به سمت پایین متمایل باشد. هر چه اندازه اتاق كوچك‌تر باشد، بهتر است این خط افقی به زمین نزدیك‌تر باشد. بعد هر طرحی را كه دوست دارید، با استنسیل و یا مهر روی فضای بین خطوط پیاده كنید.

ایجاد طرح شطرنجی روی دیوار 
ابتدا رنگ خود را با مقداری آب به نسبت یك‌پنجم رنگ و بقیه آب رقیق كنید (منظور از رنگ، رنگ‌های اكریلیك است). قبلا خطوط مورد نظر را با خط‌کش به صورت صاف بكشید تا از روی خطوط حركت كنید؛ سپس با استفاده از رول كوچك، خطوط عمودی را بكشید. بعد از خشك شدن آنها، نوبت به خطوط افقی می‌رسد. قبلا این خطوط را نیز با مداد و خط‌كش مشخص كنید. برای خطوط افقی می‌توانید همان رنگ خطوط عمودی را كمی تیره یا روشن كنید و یا از یك رنگ دیگر استفاده نمایید. اگر برخی قسمت‌ها كمرنگ شده‌اند، با رول دوباره روی آنها رنگ بزنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، حاشیه های دیوار اتاق کودک تعداد بازديد: 1685 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز