Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:03

28
بهمن
کودکان شاد این ۷ ویژگی را دارند

کودکان شاد این ۷ ویژگی را دارند

به‌موقع غذا می‌خورند. تغذیه کودک در بازه‌های زمانی منظم باعث می‌شود مغز و بدن در حال رشد او به منبع غذایی کافی دسترسی داشته باشد و کودک بتواند گرسنگی‌اش را کنترل کند. وقتی بچه‌ها آرام و سیر هستند، بیشتر شادند.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از سلامت‌نیوز، کودکان شاد این ویژگی‌ها را دارند: * به‌موقع غذا می‌خورند. تغذیه کودک در بازه‌های زمانی منظم باعث می‌شود مغز و بدن در حال رشد او به منبع غذایی کافی دسترسی داشته باشد و کودک بتواند گرسنگی‌اش را کنترل کند. وقتی بچه‌ها آرام و سیر هستند، بیشتر شادند. * برنامه‌ خواب منظم دارند. وقتی بچه‌ها خیلی خسته‌اند، بدعنق می‌شوند، اما وقتی خوب استراحت کرده‌اند و آماده‌اند تا روز خوبی داشته باشند، خوشحال‌ترند. * بی‌برنامه بازی می‌کنند. امروزه بچه‌ها سرشان با برنامه‌های مختلف شلوغ شده و محو اسباب‌بازی‌هایی هستند که به جای آنها بازی می‌کنند. بهتر است در برنامه شلوغ آنها تجدیدنظر کنید و زمانی را خالی بگذارید تا بتوانند با هم بازی کنند. بازی برای روح، خوب است. * اجازه‌ دارند احساسات‌شان را ابراز کنند. عصبانیت بچه‌ها شاید برای لحظاتی کوتاه شما را دستپاچه کند، ولی بهتر از این است که به او اجازه ندهید احساساتش را بروز دهد و باعث شوید در درازمدت دچار مشکلاتی مثل اختلالات خوردن، افسردگی یا دیگر مسائل روحی شوند. * می‌توانند انتخاب کنند. اگر به آنها اجازه بدهید کمی کنترل اوضاع را به دست بگیرند، قدم بزرگی در شاد کردن‌شان برداشته‌اید.

* حس می‌کنند شما به حرف‌هایشان گوش می‌دهید. وقتی بچه‌ها حس کنند والدین واقعاً به آنها گوش می‌دهند، بیشتر احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کنند.  * بچگی دوران آزمون و خطا است و آنها گاهی نیاز دارند چیزهای مختلفی را تجربه کنند. باید آنها را ببخشید و در هر صورت دوست‌شان داشته باشید. وقتی بچه‌ها بدانند والدین‌شان در هر شرایطی کنارشان هستند، شادترند.

بیشتربخوانید:

بازی هایی برای تکامل کودک در 3 سالگی

10روش برای اینکه عزت نفس دختر نوجوان تان را بالا ببرید

7اصل واجب در تربیت کودک

چگونه فرزندمان را با اعتماد به نفس و مستقل تربیت کنیم؟

باکودکان خود محور چگونه رفتار کنیم؟

 

 

برچسب ها: شادی، کودکان، تربیت کودک، افسردگی، آرامش، اختلال خوردن، انرژی مثبت، خوشحالی، تربیت، روانشاسی کودک تعداد بازديد: 297 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز