Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:21

17
اسفند
چطور والدین «مقتدری» باشیم؟

چطور والدین «مقتدری» باشیم؟

به طور کلی در تربیت فرزند باید آموزش‌های مستقیم کلامی را فراموش نکنیم. برای یاد دادن به فرزندمان باید در خانواده جلسه بگذاریم و بسیاری از نکات تربیتی را با کلام مستقیم به فرزندمان آموزش دهیم

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر سیما فردوسی؛ روانشناس، در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم گفت: به طور کلی در تربیت فرزند باید آموزش‌های مستقیم کلامی را فراموش نکنیم. برای یاد دادن به فرزندمان باید در خانواده جلسه بگذاریم و بسیاری از نکات تربیتی را با کلام مستقیم به فرزندمان آموزش دهیم، اما این موضوع به تنهایی هم کافی نیست بلکه باید با الگوها همراه کنیم. والدین الگوهای نخستین، اولیه و پایدار برای فرزندان هستند. کودکان به واسطه مشاهده کردن یاد می‌گیرند که این یادگیری ناخودآگاه صورت می‌گیرد و از والدین الگوبرداری می‌کنند. به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس به نقل از کودک سالم، دکتر فردوسی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های والدین موفق این بوده است که پدر و مادری جدی، با محبت، منطقی و در عین حال مقتدر بوده‌اند. اقتدار بسیار مهم است و به معنای قلدری و داد و فریاد کردن نیست، بلکه صاحب استراتژی بودن و روشمند بودن است تا فرزند بفهمد والدین او در مواقع مختلف در برابر رفتار او استراتژی خواهند داشت. جدی بودن یعنی اینکه حرف خودشان را عوض نکنند و مخالف حرف خودشان عمل نکنند یا اینکه خانواده مورب نباشند که پدر یک چیزی بگوید و مادر چیز دیگری که در این شرایط فرزند میان ارزش‌هایش گیج می‌شود. پدر و مادر باید برای شیوه تربیت فرزند باهم به یک تفاهم برسند و از طریق گفت‌وگو کردن با یکدیگر به این تفاهم برسند.

بیشتربخوانید:

10روش برای اینکه عزت نفس دختر نوجوان تان را بالا ببرید

سر به راه کردن کودکان بی نظم

صبر؛ چاشنی غذا‌ خوردن کودک

 

 

برچسب ها: کودک، والدین، تربیت تعداد بازديد: 238 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز