Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:30

27
بهمن
در دعوای والدین، کودک چه آسیب‌هایی می‌بیند؟

در دعوای والدین، کودک چه آسیب‌هایی می‌بیند؟

پدر و مادر تنها تکیه‌گاه‌های کودک هستند و اگر اختلافی میان آن‌ها رخ دهد، تأثیر منفی بر روان و سلامت کودک خواهد داشت، زیرا کودک، سلامت روابط والدین را برابر بقای خودش می‌داند.

تحریریه زندگی آنلاین : سارا گلستانی؛ روانشناس اجتماعی، بیان کرد: پدر و مادر تنها تکیه‌گاه‌های کودک هستند و اگر اختلافی میان آن‌ها رخ دهد، تأثیر منفی بر روان و سلامت کودک خواهد داشت، زیرا کودک، سلامت روابط والدین را برابر بقای خودش می‌داند. هر گونه اختلاف و تنش میان والدین، به ویژه در دو سال اولیه زندگی کودک، منجر به احساس اضطراب در او شده و در آینده برای او مشکلاتی را به وجود می‌آورد. برای مثال کودک ۲ ساله‌ای که در فضایی تنش‌زا قرار دارد، به دلیل عدم توانایی در کلام، اضطراب در او با علائمی از جمله بی‌قراری، نامنظم شدن خواب و حتی مشکلات گوارشی خود را بروز می‌دهد؛ بنابراین دعوای والدین از بدو تولد تأثیر منفی بر کودک خواهد داشت. فردی که در کودکی تجربه جدل و اختلاف میان والدین را تجربه کرده باشد، در بزرگسالی نسبت به دیگران بی‌اعتماد بوده و در روابط عاطفی و دوستانه خود دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین ضروری است والدین مراقب رفتار‌ها و کلام خود باشند و از هرگونه پرخاش کلامی در برابر کودک پرهیز کنند.

بیشتربخوانید:

آشنا کردن كودك با برد و باخت

یک کوله آرامش به كودك هديه كنيد

برچسب ها: کودکان، والدین، افسردگی، طلاق، اضطراب، روابط عاطفی، مشاجره، بی اعتمادی، دعوا، درگیری تعداد بازديد: 260 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز