Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 22:18

12
آبان
يك كوله آرامش به كودك هديه كنيد

يك كوله آرامش به كودك هديه كنيد

وقتی كارها بر اساس برنامه‌ریزی‌تان پیش نمی‌رود و عقب هستید، آسان‌ترین راه این است كه برآشفته شوید، نق بزنید و فریاد بكشید، اما جنگ و دعوا بین والدین و كودكان هر روز صبح، هر دو را دچار استرس می‌كند.

نیکی پاک بین


زمان برخواستن از خواب

بچه‌ها مانند بزرگترها هرگز مفهوم زمان را درك نمی‌كنند. یك روز، روز تعطیلی مدرسه است و می‌توان بیشتر خوابید و روز بعد، برنامه‌ فشرده‌ زمانی، لباس پوشیدن، صبحانه خوردن، مسواك زدن و دنبال كیف مدرسه دویدن و... . نتیجه فشار زمانی و بدو بدو‌های صبحگاهی، باعث استرس می‌شود. این بدان معنی است كه كودك شما در سر كلاس درس، هنوز در فكر آزاد كردن خودش از آن فشارهای صبحگاهی است در حالی‌كه شما می‌توانستید با آرامش خاطر بیشتری وی را به كلاس درس تحویل دهید. در این جا به چند نكته كه ممكن است به كمتر كردن این فشارها كمك كند اشاره می‌كنیم:

آمادگی از شب قبل
سعی كنید از شب قبل وسایل مربوط به فردا را آماده كنید. ناهار مدرسه را آماده كنید. میز صبحانه را از شب قبل بچینید. اگر كودك باید به حمام برود حمام كردن قبل از خواب، زمان خوبی برای این كار است. كیف بچه‌ها را براساس برنامه درسی‌شان از شب قبل چك كنید. شاید به لباس ورزش یا وسیله‌ دیگری غیر از وسایل هر روزش نیاز باشد. مطمئن شوید كه لوازمی از قبیل كت، كتاب‌ها، وسایل نقاشی و.... را برای او آماده كرده‌اید. لباس مدرسه او را آماده بگذارید.
سرحال بلند شدن
سعی كنید زمان ثابت خاصی را برای بیدار شدن صبحگاهی تنظیم كنید. سعی كنید خودتان زودتر از بچه‌ها بیدار و آماده شوید و بعد برای بیدار كردن بچه‌ها به سراغ آنها بروید. اگر بچه‌ها شب قبل به موقع بخوابند، صبح‌ها هم راحت‌تر بیدار می‌شوند. زمان خاموشی شب بستگی به سن و سال بچه‌ها دارد. اما هرچه زودتر بهتر، بخصوص وقتی بچه‌ها در سن و سالی هستند كه تمایل به دیدن تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای دارند.
من یك لیست كوچك دارم
اندكی فكر كنید یا ببینید هر چند وقت یكبار پیش می‌آید كه با فرزندتان صحبت می‌كنید، اما ناامید می‌شوید؟ به نظر نمی‌آید آنها به حرف‌های شما گوش بدهند.كارشناسان می‌گویند دلیل آن این است كه اكثر كودكان در نتیجه یك برنامه عملی روزانه منظم باید آماده شوند، زیرا كودكان معمولا در كارهایی كه باید برای مدرسه رفتن انجام دهند، سردرگم هستند. برای برخی بچه‌ها تهیه یادداشتی جهت یادآوری كارهایی كه باید بین بیدار شدن از خواب تا بیرون رفتن از درب منزل انجام دهند، بهتر جواب می‌دهد. اگر دلایل كارها را نیز برایشان بنویسیم نتیجه‌ مثبتی خواهد داشت.

یا حتی گاهی یك تكه كاغذ چسبیده شده روی درب منزل، كارساز خواهد بود. برخی اوقات نیز استفاده از عكس‌های كارهایی كه باید انجام بدهند (مثل لباس پوشیدن، صبحانه خوردن، مسواك زدن، كنترل كیف مدرسه و لوازم‌شان و...) موثر است.
آرامش خودتان را حفظ كنید
وقتی كارها بر اساس برنامه‌ریزی‌تان پیش نمی‌رود و عقب هستید، آسان‌ترین راه این است كه برآشفته شوید، نق بزنید و فریاد بكشید، اما جنگ و دعوا بین والدین و كودكان هر روز صبح، هر دو را دچار استرس می‌كند. سعی كنید با دختر یا پسرتان صحبتی داشته باشید و از آنها بپرسید نظر آنها در آن مورد چیست؟ و چگونه می‌توان كارهای مدرسه رفتن را با هم‌دیگر و با احساسی خوشایند انجام داد. این مساله خیلی ارزشمند است كه به خاطر داشته باشیم كه بالاخره برای هر كسی اتفاق می‌افتد كه یك روز به دلایل گم كردن یك لنگه كفش‌، پیدا نكردن تكالیف یا مشكل باطری ماشین و... دیر به مدرسه می‌رسد. این یك فاجعه نیست، شاید برای هر كسی پیش بیاید.
سخن آخر این‌كه وقتی بچه‌ها كارهایشان را درست انجام دادند و به موقع به درب مدرسه رسیدند از آنها به خاطر رفتار مثبت‌شان قدردانی كنید. جملات مثبتی به آنها بگویید یا حرفی بزنید كه خوشحال‌شان كنید تا دوباره فردا هم به همان صورت سر موقع كارهایشان را انجام دهند و به موقع به مدرسه برسند.

 

برچسب ها: آرامش دادن به کودک، احساس آرامش کودک، احساس امنیت و آرامش کودک، در آغوش گرفتن کودک، آرامش دادن به فرزند تعداد بازديد: 603 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز