Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 06:17

14
تیر
ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر کودکان

ارتباط مصرف غذاهای ارگانیک و حافظه قوی تر کودکان

غذای ارگانیک با هوش بهتر و حافظه فعال در کودکان مرتبط است.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، نتایج یک مطالعه در مورد ارتباط بین طیف گسترده‌ای از مواجهه‌های قبل از تولد و دوران کودکی و رشد عصب روانشناختی در کودکان در مدرسه نشان داده است که دریافت مواد غذایی اُرگانیک با نمرات بهتر در آزمایش هوش (توانایی حل مشکلات جدید استدلالی) و حافظه فعال (توانایی مغز در حفظ اطلاعات جدید در کوتاه مدت) مرتبط است.

 

«جوردی جولوز»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونای اسپانیا، در این باره می‌گوید: «توضیح این ارتباط ممکن است این باشد که رژیم‌های غذایی سالم، از جمله رژیم‌های ارگانیک، از رژیم‌های فست فود از نظر مواد مغذی لازم برای مغز مانند اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها غنی‌تر هستند که با هم می‌توانند عملکرد شناختی را در دوران کودکی تقویت کنند.»

 

این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف غذاهای فست فودی و دود تنباکو محیطی در دوران کودکی با نمرات هوش پایین‌تر ارتباط دارد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض ریزگردها (PM۲.۵) در داخل خانه با نمره کمتری از حافظه فعال همراه بود.

 بیشتربخوانید:

فواید مصرف تخم بلدرچین برای کودک

این مطالعه داده‌های مربوط به ۱۲۹۸ کودک در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال را در شش کشور اروپایی انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، لیتوانی و نروژ بررسی کرد. محققان ۸۷ فاکتور محیطی را که کودکان در رحم در معرض آن قرار داشتند (آلودگی هوا، ترافیک، سر و صدا، مواد شیمیایی مختلف و فاکتورهای سبک زندگی) و ۱۲۲ عامل دیگر را که در دوران کودکی در معرض آنها بودند بررسی کردند.

 بیشتربخوانید:

تمرکز ذهنی کودک با تغذیه مناسب

برچسب ها: کودک، سبزیجات، تقویت حافظه، حافظه، غذای ارگانیک تعداد بازديد: 846 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز