Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 08:16

12
اردیبهشت
مواد غذایی که قد بلندتان می کند

مواد غذایی که قد بلندتان می کند

تحقیقات نشان داده مصرف برخی غذاها می‌تواند بر تولید هورمون رشد تاثیر بگذارد و منجر به افزایش قد شما شود.

در جوامع امروزی برخی افراد در تلاش برای افزایش قد خود هستند، در حالی که بلندی قد به ژنتیک افراد بستگی دارد. البته خوردن برخی غذا‌ها نیز می‌تواند بر روند رشد قد تاثیرگذار باشد.

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، در کودکان و نوجوانان افزایش هورمون رشد می‌تواند باعث بلند شدن قد آن‌ها شود. در اینجا با برخی از غذا‌هایی که به تحریک تولید هورمون رشد کمک می‌کند آشنا خواهید شد.

ملاتونین

سرتونین ماده‌ای است که در بدن به ملاتونین سنتز می‌شود، آناناس منبع خوبی از سرتونین است که مصرف آن قبل از خواب توصیه می‌شود. با مصرف آناناس علاوه بر خواب بهتر، بدن شما هورمون رشد بیشتری را ترشح می‌کند.

از دیگر مواد غذای حاوی ملاتونین می‌توان از گیلاس، بادام زمینی، ذرت، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، گردو، آفتابگردان و دانه کتان نام برد.

آرژینین

آرژینین آمینو اسیدی است که هورمون رشد را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان داده که شما نیاز به مصرف حدود ۱۵-۲۰ گرم آرژینین در روز دارید.

مرغ، دانه کدوتنبل، دانه سویا و بادام زمینی از جمله مواد غذایی حاوی آرژینین هستند.

پروتئین

اگر شما می‌خواهید قدتان بلند شود پروتئین مصرف کنید. آمینواسید موجود در پروتئین در بدن برای ساخت بافت‌ها، اندام‌ها و استخوان‌ها استفاده می‌شود. از همین رو مصرف گوشت، مرغ و تخم‌مرغ‌های حاوی امگا سه شما را قدبلندتر می‌کند.

ویتامین دی

شما برای حفظ سلامت و رشد استخوان‌ها نیاز به ویتامین دی دارید. ویتامین دی از جمله ویتامین‌هایی است که از منابع خاصی از جمله نور خورشید دریافت می‌شوند. علاوه بر نور خورشید، غذا‌هایی مانند تن، ماهی قزل‌آلا، پنیر و زرده تخم‌مرغ دارای ویتامین دی هستند.

از آنجایی که این ویتامین می‌تواند سمی باشد، بنابراین از مصرف مکمل‌های ویتامین دی بدون تجویز پزشک خودداری کنید و سعی کنید ویتامین دی بدن‌تان را با مصرف مواد غذایی تامین کنید.

 

منبع:فارس

بیشتر بخوانید:

ضرورت استفاده از فیبرها در رژیم غذایی

بیماری های خطرناکی که با خوردن نودل به آن مبتلا می شویم

غذاهایی که قاتل شما هستند !

برچسب ها: افزایش قد، آرژنین، ملاتونین، تنظیم هورمون های بدن، مکمل‌های ویتامین دی، سرتونین تعداد بازديد: 293 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز