Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 10:22

6
تیر
مواد خوراکی تقویت کننده مغز کودکان را بشناسید

مواد خوراکی تقویت کننده مغز کودکان را بشناسید

مغز مانند سایر اعضای بدن، مواد مغذی غذایی را جذب می کند. بنابراین برای کودکان بسیار مهم است که از غذاهای بسیار مغذی و تقویت کننده مغز استفاده کنند.

به گزارش مهر ، غذای مناسب می‌تواند به بهبود حافظه، تمرکز و عملکرد مغز کمک کند. محققان برخی مواد غذایی تقویت کننده مغز کودکان را به شرح زیر پیشنهاد می‌کنند:

 

تخم مرغ

بشقاب صبحانه کودک با ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و مقدار کمی چربی سالم به وی کمک می‌کند تا در طول روز پرانرژی باشد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به خاطر داشتن کولین به حافظه کمک می‌کند.

 بیشتربخوانید:

فرمولی برای خوش اشتهایی کودک

 

 

ماهی چرب

ماهی‌های روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و برای رشد و سلامت مغز مفید هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ از اجزای ضروری سلول‌های سازنده سلول هستند. ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی تن تازه، ماهی قزل آلا، ساردین و شاه ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و باید یک بار در هفته مصرف شوند.

 

جو دوسر

بلغور جو دوسر منبع عالی انرژی و سوخت برای مغز هستند. آنها سرشار از فیبر بوده که با سیر نگه داشتن بچه‌ها، مانع از خوردن میان وعده‌های بی ارزش می‌شود. آنها همچنین سرشار از ویتامین هایE ، B کمپلکس و روی (زینک) هستند که به عملکرد بهتر مغز بچه‌ها کمک می‌کنند.

 بیشتربخوانید:

10خاصیت معجزه آسای سیر برای کودکان

 

 

سبزیجات رنگی

سبزیجات رنگی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به سالم ماندن سلول‌های مغز کمک می‌کنند. گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج یا اسفناج از جمله سبزیجاتی هستند که باید در رژیم غذایی کودک گنجانده شوند. به راحتی می‌توان سبزیجات را در سس یا سوپ اسپاگتی گنجاند.

 

شیر، ماست و پنیر

شیر، ماست و پنیر سرشار از پروتئین و ویتامین‌های گروه B بوده که برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده‌های عصبی و آنزیم‌ها که همگی نقش مهمی در مغز دارند ضروری هستند. این غذاها همچنین دارای کلسیم زیادی هستند که برای رشد دندان‌ها و استخوان‌های قوی و سالم لازم است. نیاز کلسیم کودکان بسته به سن آنها متفاوت است، اما باید روزانه دو تا سه منبع غنی از کلسیم مصرف شود.

 

لوبیا

لوبیا منبع خوبی از پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کودکان است. لوبیا قرمز و لوبیا چیتی بیش از هر لوبیای دیگری حاوی اُمگا ۳ هستند. می‌توان از این نوع حبوبات در سالاد یا ساندویچ استفاده کرد.

 بیشتربخوانید:

خرما بهترین انرژی‌زا برای کودکان

 

 

برچسب ها: تغذیه، تغذیه کودک، رشد، مغز تعداد بازديد: 806 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز