Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:22

19
مرداد
راهنمای خرید کالسکه خوب

راهنمای خرید کالسکه خوب

کالسکه‌ها انواع و اقسام دارند. از مدل و طرح و رنگ گرفته تا کیفیت و کاربرد و کارایی،‌ اما همیشه به خاطر داشته باشید که کالسکه مناسب شما همان چیزی است که با روش زندگی شما تناسب دارد.

اعظم اسلامی مجد/مترجم

 

کالسکه خوب و مناسب برای کودک چگونه است؟ در هنگام خرید کالسکه برای کودک‌تان باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهید؟

بعضی از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند که کالسکه جزو وسایل ضروری کودک نباشد و هر جا که می‌روند،‌ خودشان کودک را در آغوش بگیرند، اما برخی نیز اعتقاد دارند کالسکه یکی از ضروری‌ترین وسایل است و با وجود آن بچه در جایگاه امن و مطمئن و البته راحت قرار می‌گیرد.

خرید کالسکه مناسب ابتدا با توجه به بودجه انجام می‌شود و مسلما اگر پول کافی در اختیار داشته باشید، می‌توانید جنس با کیفیت‌تری هم تهیه کنید.

علی‌رغم در نظر گرفتن این مساله،‌ باز هم بهتر است خیلی هم به حرف‌های فروشنده اعتماد نکنید و خودتان از قبل کمی تحقیق و با آگاهی بیشتری خرید کنید.

کالسکه‌ها انواع و اقسام دارند. از مدل و طرح و رنگ گرفته تا کیفیت و کاربرد و کارایی،‌ اما همیشه به خاطر داشته باشید که کالسکه مناسب شما همان چیزی است که با روش زندگی شما تناسب دارد، از آب و هوا گرفته تا عادت به بیرون رفتن با کودک‌تان و از همه مهم‌تر وضعیت مالی.

قبل از آنکه راجع به انواع کالسکه صحبت کنیم،‌ بهتر است که به این نکات توجه نمایید:

* همیشه با کالسکه‌ای شروع کنید که با فرزندتان متناسب است. اول زندگی فرزندتان، بهتر است به سراغ خرید کالسکه‌ای بروید که جایگزینی برای یک گهواره کوچک است (یک گهواره سفری)، البته این مورد را فقط برای آنهایی می‌گوییم که قصد دارند از همان نخستین روزهای تولد فرزندشان، از کالسکه استفاده کنند.

* کالسکه کودک شامل یک نوع صندلی راحتی است که به عقب برمی‌گردد و از موقعیت تقریبا عمودی به موقعیت افقی درمی‌آید. قبل از خرید حتما تست کنید که کالسکه انتخابی شما به هنگام بالا و پایین بردن صندلی،‌ دچار مشکل نمی‌شود و این اتفاق به راحتی نمی‌افتد.

* به قسمت دسته و دستگیره‌هایی که قرار است شما آنها را بگیرید، توجه کنید. آیا متناسب هستند؟ آیا زیادی بالا یا زیادی پایین نیستند؟

دسته کالسکه باید متناسب با قد شما باشد تا به هنگام حرکت دادن آن و در جاهایی بلند کردنش دچار مشکل نشوید.

* آیا کالسکه مورد نظر شما، فضای کافی برای کیسه پوشک و برخی مواد غذایی که معمولا همراه‌تان هستند، دارد؟

احتمالا نیاز به فضا و جایگاهی دارید که اگر هم در طول مسیر از جایی خرید کردید، آن را داخل فضای مورد نظر بگذارید.

کمترین و ساده‌ترین چیزی که با خودتان حمل می‌کنید آب نوزاد، پوشک و وسایل جانبی‌اش است. پس به این نکته نیز اهمیت دهید.

*  آیا می‌توانید کالسکه مورد نظر را به راحتی ببندید و باز کنید؟ این نکته بسیار حائز اهمیت است، چرا که بسیاری از کالسکه‌ها در حین انجام این کار دچار مشکل می‌شوند.

گاهی لازم می‌شود که کالسکه را کاملا جمع کنید و با خود به مسافرت ببرید تا فضای کمتری را اشغال کند. دکمه‌های مخصوص باز و بسته کردن را یاد بگیرید و چند بار آن را پیش فروشنده امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید که هنگام باز و بسته کردن، دچار مشکلی نمی‌شود.

* آیا می‌توانید کالسکه را به راحتی هدایت کنید؟ قبل از خرید به پیچ‌ها توجه و تمام اجزاء کالسکه را بررسی کنید (بررسی کلی) و با آن کمی در خود فروشگاه حرکت کنید.

* وزن و سنگینی کالسکه چقدر است؟ قرار است مسیری را با کالسکه بروید و باز گردید و در طول مسیر، کالسکه را هُل بدهید، آن هم نه کالسکه خالی، بلکه چیزی در حدود 7 یا 8 کیلوگرم (وزن تقریبی کودک) داخل آن است.

در چنین شرایطی حتما باید به وزن کالسکه هم اهمیت دهید.

برخی از والدین با این مساله مشکلی ندارند و می‌توانند از کالسکه‌های سنگین نیز استفاده کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که کالسکه سبک باشد، بستگی به مصرف‌کننده و ترجیح او دارد.

* آیا کالسکه مورد نظرتان از نظر ظاهری همان چیزی است که می‌خواستید؟ کالسکه باید جای امنی برای کودک باشد، راحت حرکت کند و باز و بسته شود، فضای کافی داشته باشد و از نظر ظاهری هم دلخواه‌تان باشد، چرا که ممکن است چند سال بعد برای کودک دوم خود نیز از آن استفاده کنید. 

انواع کالسکه

کالسکه سنتی (مدل قدیمی)

این نوع از کالسکه‌ها برای همه ما آشنا هستند، از چند ماهگی کودک تا حدود 3 یا 4 سالگی را ساپورت می‌کنند و برای سفر کردن مناسب هستند.

این مدل کالسکه‌های قدیمی مزایایی دارند؛ محکم هستند، آسان مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر استانداردها را دارند، اما برای نوزادان تازه متولد شده و حتی چند روزه، مناسب نیستند (معمولا برای زیر شش ماه طراحی نشده‌اند)، کمی سنگین هستند و ممکن است شما را خسته کنند. 

کالسکه‌های خیلی سبک با چرخ‌های دو تایی

اگر وزن کالسکه برای شما بسیار مهم است و اینکه حتما دسته‌های خمیده و برای روزهای آفتابی هم یک چتر جلوی صندلی داشته باشد، ‌این کالسکه بسیار مناسب است.

مدل‌های جدید آن با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد، اما از معایب این کالسکه‌ها این است که کمی فشرده هستند.

کودک زمانی که لباس زمستانی به تن دارد، کمی سخت در کالسکه جا می‌شود. به لحاظ این که سبک هستند، در طراحی آنها سعی شده است فضای کوچک‌تری در نظر گرفته شود، ولی باید این را هم در نظر بگیرید که سبک هستند و آسان‌تر جابه‌جا می‌شوند. 

کالسکه‌های قابل حمل در اتومبیل

بیشتر یک کاور سبک هستند، وزن بسیار کمی دارند، به راحتی در اتومبیل جا می‌شوند، جمع و جور، سبک و ارزان هستند و برای کودکان بالای یک سال کاربردی ندارند، چرا که کودک دیگر داخل آن جا نمی‌شود. 

کالسکه‌هایی که در واقع صندلی اتومبیل هستند

این مدل‌ها بسیار شبیه صندلی اتومبیل طراحی شده‌اند، برای کودک بسیار راحت و نرم هستند. مدل آنها جدید است، ‌به راحتی می‌توانید در سفرها همراه خود ببرید. به نظر می‌رسد که در میان انواع کالسکه‌ها، این یکی از همه راحت‌تر است.

فقط یک ایراد دارند، کمی سنگین هستند، مخصوصا برای مادری که به تازگی سزارین کرده است.

در اطراف‌شان جیب یا کیسه یا فضای اضافی ندارند و باید آن را هم جداگانه تهیه کنید.

کالسکه‌های دوقلو 

اگر دوقلو دارید و یا اینکه دو کودک‌تان با فاصله زمانی کمی به دنیا آمده‌اند، انتخاب و خرید کالسکه دوقلو بسیار معقولانه است.

این دسته از کالسکه‌ها،‌ صندلی‌های دوبل دارند. اگر هر روز به پیاده‌روی می‌روید، این کالسکه‌ها مناسب‌تر هستند. در مورد کالسکه‌های دوقلو هم دو مدل متفاوت از هم تولید می‌شود.

در یک مدل، دو تا صندلی کودک در کنار هم قرار می‌گیرند و در دیگری پشت سر هم (یعنی عرضی یا طولی). در مدل عرضی و کنار هم، ‌کودک را راحت‌تر برمی‌دارید، چرا که صندلی جلو فضا را تنگ نمی‌کند.

این مدل برای دوقلوها مناسب است، اما اگر کودکان شما در وزن‌های متفاوت باشند (یکی کوچک‌تر و یکی بزرگ‌تر)، استفاده از این کالسکه‌ها کمی سخت‌تر می‌شود و ممکن است به یکی فشار بیشتری وارد شود.

در صندلی‌های دوقلوی طولی (یکی جلو یکی عقب)، عبور و مرور از درها و ورودی‌های منزل و فروشگاه‌ها راحت است، چون عرض متناسب دارند،‌ اما گذاشتن و برداشتن کودکی که در صندلی عقب است،‌ کمی دشوار می‌شود.

وزن این دسته از کالسکه‌ها بیشتر است و قرار دادن آنها در ماشین شخصی دشوارتر. اگر مادری لاغر و به لحاظ بنیه‌ای ضعیف هستید، دنبال خرید کالسکه‌های سبک‌تر باشید.

نوع دیگری از کالسکه‌ها نیز هستند که به آنها کالسکه پیاده‌روی می‌گویند. این نوع از کالسکه‌ها سه چرخ، ترمز دستی، یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب و تنظیمات لازم برای پیاده‌روی در سطوح شیب‌دار دارند.

این کالسکه‌ها، لاستیک‌های نرم و بزرگ دارند و برای پیاده‌روی عالی هستند.

لاستیک این نوع از کالسکه باد دار است، بنابراین باید هر چند وقت یکبار تنظیم باد شوند. کمی سنگین هستند و قرار دادن آنها در ماشین دشوار است.

 بیشتر بخوانید:

فواید و مضرات کالسکه کودک

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، کالسکه کودک، راهنمای خرید کالسکه خوب، خرید کالسکه، انتخاب کالسکه تعداد بازديد: 937 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز