Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 19:16

20
تیر
10 ایده برای نگهداری خاطرات کودک

10 ایده برای نگهداری خاطرات کودک

اغلب پدر و مادرها بعد از بزرگ شدن فرزندشان تاسف می‌خورند که چرا یادگاری‌های دوران کودکی او را ...

اغلب پدر و مادرها بعد از بزرگ شدن فرزندشان تاسف می‌خورند که چرا یادگاری‌های دوران کودکی او را (وسایل باارزش، لحظات مهم و...) نگه نداشته‌اند. برای اینکه بدانید چه چیزهایی را نگه دارید و چگونه آن‌ها را حفظ کنید، این مقاله را بخوانید؛ ما به تمامی جوانب اندیشیده‌ایم.
 چرا باید یادگاری‌ها و خاطرات کودکان را حفظ کرد؟
با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن، بسیاری از لحظات شادی را که با کودکمان سپری کرده‌ایم به سرعت از یاد می‌بریم. (حتی اگر قسم بخوریم که تمامی این لحظات را برای همیشه حفظ کنیم.) البته این مساله کاملا طبیعی و واقعیتی از زندگی روزمره و بالاتر رفتن سن است و باید آن را پذیرفت. در مورد کودکان نیز وضع به همین منوال است: آن‌ها وقتی بزرگ می‌شوند، عملا هیچ خاطره‌ای از دوران کودکی خود به یاد نمی‌آورند. به علاوه چند خاطره محدودی که در ذهن دارند نیز مربوط به سال قبل از رفتن به مدرسه است. با این حال سال‌های کودکی سرشار از اتفاقات مختلفی همچون تغییرات فیزیکی قابل توجه، وسایل با ارزش، لحظات مهم و شاد و... است. از طرفی همه ما اعتراف می‌کنیم که سرک کشیدن به گذشته و مرور خاطرات شیرین کودکی در هنگام نوجوانی و بزرگسالی بسیار لذت بخش است.
 ایده‌های هوشمندانه برای حفظ بهترین خاطرات و یادگاری‌های کودک
ایده حفظ لحظات و یادگاری‌های کودک بسیار جالب است؛ اما باید بدانیم که چه چیزهایی را باید نگه داشت. به همین دلیل ما لیستی تقریبا کامل از وسایل کوچک اما با ارزش را تهیه کرده‌ایم که در آینده یادآور بسیاری از لحظات و اتفاقات برای کودک و پدر و مادرش خواهد بود.
 آلبوم بارداری
شما به راحتی قادر هستید این آلبوم را خودتان در منزل درست کنید؛ اما نمونه‌های آماده‌ای از آلبوم‌های بارداری در بازار وجود دارد که مشخصا برای حفظ تمامی لحظات شیرین نه ماه بارداری تهیه شده‌اند. آماده کردن آلبوم بارداری تا زمان زایمان، روشی سرگرم کننده برای گذراندن این دوران است؛ اما همچنین راهی خوب برای روایت این دوران برای فرزندتان خواهد بود: به کمک این آلبوم او می‌تواند از زندگی والدین خود قبل از تولدش، اولین تکان‌هايی که در شکم مادر داشته و ... مطلع شود و چقدر این کار برای او هیجان انگیز خواهد بود.
 آلبوم تولد
به همان روشی که آلبوم بارداری کمک می‌کند تمامی دوران بارداری را ثبت کنید، آلبوم تولد نیز برای حفظ تمامی لحظات ابتدایی زندگی کودک تا سن دو یا سه سالگی بسیار مفید است. این آلبوم نیز به صورت آماده و اختصاصی برای این کار در بازار وجود دارد. شما می‌توانید این آلبوم را به تدریج کامل کنید چرا که هم این لحظات را فراموش نخواهید کرد و هم در آینده خودتان و فرزندتان با نگاه کردن به آن لذت وافری خواهید برد. فراموش نکنید که قسمتی از آلبوم را به ثبت لحظات مشترک خودتان و دیگر اعضای خانواده با کودک اختصاص دهید.
 آلبوم عکس با جزئیات کامل
در عصر دیجیتال، ثبت هر لحظه‌ای از زندگی کودک و مادر باردار بسیار راحت شده است. به شما توصیه می‌کنیم تا آنجا که ممکن است از کودکتان عکس بگیرید و این عکس‌ها را در آلبوم خاطرات کودک نگهداری کنید. اما این عکس‌ها گاه به تنهایی گویا نیستند؛ بنابراین در یادداشت نوشتن در زیر عکس‌ها تردید نکنید: تاریخ عکس و اتفاق آن لحظه را با جزئیات بنویسید. حتی می‌توانید اشیاءکوچک و با ارزش مربوط به عکس را در کنار آن نگه دارید.

 وبلاگ
برای مادران و زنان باردار آشنا به اینترنت، راه دیگر برای حفظ خاطرات فرزندشان، ساخت وبلاگ است. سایت‌های زیادی وجود دارند که به صورت رایگان امکان ساخت وبلاگ را در اختیار همگان قرار می‌دهند. وبلاگ علاوه بر دسترس بودن در هر زمانی، برای دیگر اعضای خانواده نیز قابل استفاده است. البته این امکان نیز وجود دارد که برای برخی از وبلاگ‌ها رمز تعیین و دسترسی به آن را محدود کرد. همچنین می‌توان تمامی صفحات وبلاگ را پرینت گرفت و به صورت کتاب درآورد.

 حفظ برخی از لحظات مهم به کمک فیلم
فیلم گرفتن به کمک دستگاه‌های دیجیتال، یکی دیگر از روش‌های ثبت لحظات و خاطرات زیبای زندگی کودک (همچون اولین قدم‌ها، اولین کلمات، اولین لبخند، اولین غذا خوردن او با قاشق و ...) است. مطمئن باشید نگاه کردن به این فیلم‌ها در زمان بزرگسالی فرزندتان، لبخند را بر روی لبان او خواهد آورد. البته فراموش نکنید که در حفظ و نگهداری فیلم دقت لازم را داشته باشید.
 صندوق گنجینه‌ها
صندوق گنجینه‌ها، وسیله‌ای برای نگهداری تمامی وسایلی است که می‌توانند نمادی از دوران کودکی فرزندتان باشند. این اشیا هر چند به ظاهر از نظر مادی کم ارزش هستند، همانند گنجینه‌ای مهم بسیاری از خاطرات کودک را برای شما یادآوری می‌کنند. از جمله این وسایل می‌توان دستبند تولد، اولین پتو و اولین گل سر را نام برد.

 قالب گیری از دست و پای کودک
یکی از کارهای هیجان انگیز، قالب گیری از دست و پای کودک در بدو تولد است. کیت‌های مخصوص این کار در بازار وجود دارد. در برخی از کشورها، خود بیمارستان این وظیفه را بر عهده می‌گیرد. حتی شما می‌توانید بعد از خشک شدن این قالب‌ها، آن‌ها را به عنوان وسیله‌ای تزیینی در منزلتان استفاده کنید.

 نقاشی پرتره
به همان اندازه که قالب گیری از دست و پای کوچک در آینده جالب و زیباست، اینکه یک نقاش حرفه‌ای نقاشی پرتره از کودکتان بکشد، در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود. دید نقاش و هنرش بر روی بوم نقاشی فقط برای نشان دادن دقیق چهره کودک نیست بلکه همچنین حالت چهره او را - که نمایانگر شخصیت او است - نشان می‌دهد. چه تابلویی زیباتر از این تابلو را می‌توانید به دیوار اتاقتان بیاویزید. نتیجه سیاه قلم و آبرنگ نیز باورنکردنی است. شما همچنین می‌توانید در آینده این تابلو را به فرزندتان هدیه بدهید.

 سونوگرافی سه بعدی
پیشرفت‌های فن آوری این امکان را فراهم آورده است که بتوان سونوگرافی را به صورت سه بعدی انجام داد. از اطرافیان‌تان که سونوگرافی سه بعدی را انجام نداده‌اند، بپرسید؛ همه آن‌ها افسوس می‌خورند که کاش این کار را می‌کردند. این سونوگرافی تصویری واقعی از کودک متولد نشده‌تان به شما می‌دهد. شما همچنین می‌توانید این تصاویر را هنگامی که فرزندتان بزرگ شد، به او بدهید. آن را در آلبوم بارداری یا صندوق گنجینه‌ها نگه داری کنید.
 

تعداد بازديد: 4016 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز