Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 03:49

12
آبان
اگر كودك را به بستگان می سپاريد

اگر كودك را به بستگان می سپاريد

وقتی كه بستگان كودك به جای پدر و مادرش از او مراقبت می‌كنند، مسلما در كاهش هزینه‌ها و ایجاد روابط عاطفی بهتر و بیشتر بین افراد یك خانواده (عمه، خاله، مادربزرگ، پدربزرگ و...) گام بزرگی برداشته می‌شود.

اعظم اسلامی مجد

 

وقتی كه بستگان كودك به جای پدر و مادرش از او مراقبت می‌كنند، مسلما در كاهش هزینه‌ها و ایجاد روابط عاطفی بهتر و بیشتر بین افراد یك خانواده (عمه، خاله، مادربزرگ، پدربزرگ و...) گام بزرگی برداشته می‌شود. خوب بودن و یا خوب نبودن این مسئله بستگی به شرایط دارد. پدر و  مادری كه مجبور هستند هر دو در ساعات معینی در محل كارشان حضور یابند، باید برای مراقبت از كودكشان یا از مهد كودك‌ها و یا پرستارهای كودكان استفاده كنند و یا از یكی از اطرافیان كودك درخواست كمك نمایند.

مسلما وضعیت دوم برای كودك مناسب‌تر و بهتر است چرا كه كودك قبل از شروع این دوره، آنها را بارها و بارها دیده است و تا حدود زیادی به آنها خو گرفته است بنابراین بودن در كنار آنها در طول روز برایش راحت‌تر از حضور فردی غریبه و ناآشناست. كسی كه مسئولیت مراقبت و نگهداری از كودك در نبود والدینش را به عهده می‌گیرد، باید توانایی انجام اینكار را داشته باشد.
مزایا و معایب استفاده از بستگان برای مراقبت از كودك

توقعات خود را از همان روز نخست بگویید، هرچه از نظم، بهداشت،‌ ایجاد امنیت بیشتر و... انتظار دارید را بگویید. آیا در نظر دارید كه به كودك‌تان غذای خاصی داده شود؟ آیا می‌‌خواهید كه مرتبا پوشكش تعویض شود؟ چه نوع اسباب‌بازی‌هایی برای مشغولیت كودك‌تان انتخاب می‌كنید؟ و بسیاری موضوعات دیگر كه باید از همان ابتدای امر مشخص شوند.

قرار است مراقبت و نگهداری از كودك در خانه چه كسی باشد؟

منزل خودتان را برای اینكار در نظر دارید یا منزل فامیل‌تان را؟ انتخاب این مورد كاملا وابسته به شرایط موجود است. برخی دوست دارند در منزل خودشان از كودك مراقبت كنند چرا كه در آنجا احساس راحتی بیشتری می‌كنند و برخی توضیح می‌دهند این كار در منزل شما صورت گیرد چرا كه در آنجا لباس و وسایل بیشتری در اختیار دارند. در مورد اینكه آیا می‌خواهید مبلغی را بابت اینكار به او پرداخت كنید و مدت‌زمانی كه باید از كودك نگهداری كند، صحبت كنید، فامیل بودن دلیل بر آن نیست كه به او بابت زحمتی كه می‌كشد، پولی تعلق نگیرد.

اگر می‌خواستید فرزندتان را به یك غریبه بسپارید مسلما علاوه بر هزینه‌ها، نگرانی‌‌های بیشتری نیز داشتید، باید مدت زمان مربوط به پرستاری از كودك در هر روز مشخص شود. فراموش نكنید كه هر كسی نیاز به زمان استراحت دارد پس باید به او نیز فرصتی دهید تا كمی استراحت كند و انرژی به دست آورد.

 لیستی از بایدها و نبایدها را از همان ابتدا مشخص كنید

اگر نمی‌خواهید كه كودكتان به پارك و یا حتی خارج از خانه رود، آن را بگویید. اگر پزشك متخصص فرزندتان تشخیص داده است كه به دلیل حفظ سلامت دندان‌ها، آب میوه به كودك‌تان داده نشود شما نیز آن را به فرد مورد اطمینان خود برای اینكار بگویید. خودتان نیز در این باره انعطاف‌پذیری داشته باشید و سعی كنید انتظاراتی به جا و معقول از او داشته باشید.

 

برچسب ها: سپردن کودک پیش بستگان، بزرگ کردن کودک با مادر بزرگ و پدر بزرگ، ماندن بچه کنار بستگان، مراقبت و نگهداری کودک، نگهداری و تربیت کودک تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز