Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 21:53

2
دی
مزايای استفاده از كيف حمل نوزاد

مزايای استفاده از كيف حمل نوزاد

نوزادان هنگام قرار گرفتن در كیف حمل نه تنها ضربان قلب مادرشان را بهتر می‌شنوند و احساس نزدیكی بیشتری به مادر دارند، بلكه از حسی شبیه حس دوران جنینی در رحم مادر نیز لذت می‌برند.

تحريريه كودك سالم

 

 

معمولا مادران از مشغله زیاد و نداشتن وقت كافی برای رسیدگی به كارهای شخصی گله‌مند هستند. خانم‌هایی كه نوزادان كوچك‌تر دارند، مجبورند وقت بیشتری برای فرزندشان بگذارند. حتی در طول روز فرصت حمام رفتن را نیز به دست نمی‌آورند؛ چرا كه یك لحظه هم نمی‌توانند فرزندشان را تنها بگذارند، مگر آنكه خوابیده باشد. برای چنین مواقعی ساك یا كیف حمل بچه وسیله‌ای بسیار مناسب است كه به شما كمك می‌كند نوزادتان را درست‌ نزدیك و در حصار دست‌های‌تان نگه‌داری كنید. 

پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه استفاده از كیف حمل نوزاد باعث كاهش گریه‌های نوزاد می‌شود. پژوهشگران روی بیش از صد نوزاد این مسأله را آزمایش كرده‌اند. والدینی كه از كیف حمل برای شیرخوار خود استفاده نمی‌كنند، اغلب می‌گویند كه فرزندشان تا سه ماهگی زیاد گریه می‌كرد. شش ماهگی این نوزادان در صورت استفاده از كیف، یك ساعت كمتر گریه می‌كردند.

نوزادان هنگام قرار گرفتن در كیف حمل نه تنها ضربان قلب مادرشان را بهتر می‌شنوند و احساس نزدیكی بیشتری به مادر دارند، بلكه از حسی شبیه حس دوران جنینی در رحم مادر نیز لذت می‌برند. علاوه بر كاهش گریه‌های نوزادان، استفاده از كیف حمل، باعث می‌شود كه نوزاد رشد سریع‌تر و بهتری داشته باشد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، نوزادانی كه با وزن بسیار كم متولد می‌شوند و بعد در دوران نوزادی، زمان بیشتری را داخل كیف در نزدیكی مادرشان سپری می‌كنند، طی این مدت رشد بهتر و سریع‌تری دارند. حتی پزشكان به مادران این دسته از نوزادان با وزن كم توصیه می‌‌كنند كه حتما از این كیف‌ها استفاده كنند، زیرا نوزادان در این وضعیت كمتر گریه و بیقراری می‌كنند، انرژی كمتری از دست می‌دهند و بهتر رشد می‌كنند.  

از دیگر مزایای استفاده از كیف حمل، احساس نزدیكی است. پدرها نیز می‌‌توانند از این كیف استفاده كنند و احساس نزدیكی بیشتری بین خود و فرزندشان به وجود آورند. مادرها نیز در این مدت وقت كافی برای استراحت كردن خواهند داشت. 

كیف حمل و یادگیری بیشتر

- وقتی‌كه نوزاد در یك وضعیت آرام و هوشیار است، توانایی بیشتری برای ارتباط برقرار كردن با محیط خواهد داشت. او هر چیزی را كه مادر می‌گوید، می‌شنود، هر آنچه كه مادر می‌بیند را نیز می‌بیند و هر كجا كه مادر می‌رود، او نیز می‌رود. 

چند نكته 

- هنگام قرار دادن نوزاد داخل كیف حمل، یك عروسك نرم و سرگرم  كننده نیز كنارش بگذارید. 

- سر نوزاد باید هم سطح سینه مادر باشد؛ تا جائی‌كه بتوانید به راحتی سر او را ببوسید.  

- دهان و بینی نوزادتان به هیچ وجه پوشیده و پنهان نشود و تمام چهره‌اش مشخص باشد تا بتواند به راحتی نفس بكشد. 

- با دست‌تان او را نگه دارید و هنگام خم شدن نیز مراقب او باشید. 

- هنگام آشپزی كردن و نوشیدن مایعات از كیف حمل استفاده نكنید.  

 

برچسب ها: کیف حمل نوزاد، مزایای کیف حمل نوزاد، فواید کیف حمل نوزاد، ویژگی کیف حمل نوزاد، روش قرارگیری نوزاد در کیف نوزاد تعداد بازديد: 1088 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز