Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:53

25
اردیبهشت
مسمومیت کودکان با ویتامین‌ها چگونه اتفاق می‌افتد

مسمومیت کودکان با ویتامین‌ها چگونه اتفاق می‌افتد

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر اجرایی هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان گفت: استفاده از ویتامین‌ها برای کودک، بعضا بدون تجویز متخصص انجام می‌شود که خیلی خطرناک است.

تحریریه زندگی آنلاین :  دکتر ناصر کلانتری؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر اجرایی هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان گفت: استفاده از ویتامین‌ها برای کودک، بعضا بدون تجویز متخصص انجام می‌شود که خیلی خطرناک است. مصرف ۳ تا ۶ ماه ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های محلول در چربی، منجر به بروز مسمومیت در کودک می‌شود. رسوب این ویتامین‌ها در کبد و مغز منجر به عوارض خطرناک می‌شود که بهتر است مادران از اقدام خودسرانه برای کودک خود امتناع کنند. بهتر است فقط از یک مکمل آن هم با تجویز پزشک برای کودک استفاده شود. برخی از مادران برای افزایش اشتهای کودک، از مکمل‌هایی استفاده می‌کنند که عارضه مصرف این ویتامین‌ها، با کاهش اشتها همراه است.

بیشتربخوانید:

اثر مثبت ویتامین D بر کودکان

ویتامین های گروه B در بارداری و شیردهی

ویتامین D برای رشد مغزی جنین ضروری است

4ویتامین مهم برای دوران بارداری

 

 

برچسب ها: کودک، رژیم غذایی، مسمومیت غذایی، ویتامین، کمبود ویتامین، درمان بی اشتهایی کودک تعداد بازديد: 113 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز