Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:32

8
آبان
بهترین ورزش‌ها برای کودکان با پای صاف

بهترین ورزش‌ها برای کودکان با پای صاف

دکتر احمدرضا ریحانی؛ جراح ارتوپد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما در پاسخ به این سوال که آیا کف پای صاف اصلاح می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم و به نقل از گروه سلامت خبرگزاری فارس، دکتر احمدرضا ریحانی؛ جراح ارتوپد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما در پاسخ به این سوال که آیا کف پای صاف اصلاح می‌شود، گفت: خیر؛ این پدیده سرشتی، تغییر پذیر نیست، بلکه باید بچه‌ها را به فعالیت واداشت؛ فعالیت‌های طبیعی مانند پیاده‌روی در دشت، کوهنوردی و ... . با فعالیت در طبیعت فشار بر استخوان‌ها و مفاصل افزایش می‌یابد؛ در نتیجه شکل‌گیری و استخوان‌سازی سرعت می‌گیرد. همچنین با فشار بر استخوان‌ها آنها را وادار به برداشت کلسیم از خون و استخوان‌سازی می‌کنیم. ورزش شنا به دو دلیل حرکت و پایداری از بهترین ورزش‌ها است. حرکت و پایداری با هم در تناقض هستند و خداوند این دو ویژگی متضاد را در بدن فرد قرار داده است تا بتواند به طور عمودی راه برود و هدف این است که سر بر روی لگن و پاها قرار گیرد که باعث مقاومت و تعادل اندام‌ها می‌شود. پایداری و حرکت با هم در تناقض هستند، اما یکدیگر را نیز تقویت می‌کنند. کودکانی را که کف پای صاف دارند، به ورزش‌هایی مانند فوتبال ترغیب نکنید؛ بر عکس آنها را به ورزش شنا تشویق کنید؛ زیرا در هنگام ورزش شنا پایداری و حرکت را همزمان تجربه می‌کنند که افزایش قدرت استخوانی، مفاصل و استخوان‌ها را به دنبال دارد. به این افراد انجام ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز و شنا را که فشار زیادی بر کف پا وارد نمی‌کنند، توصیه می‌کنیم.

بیشتربخوانید:

اصول فعالیت بدنی و ورزش در کودکان

 چه زمانی نگران وزن کودک خود باشیم؟

 

 

برچسب ها: چاقی، کودکان، ورزش، سلامتی، استخوان، مفاصل، شنا، فوتبال، کمبود کلسیم، کف پای صاف، دوچرخه‌سواری، درمان کف پای صاف تعداد بازديد: 154 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز