Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 02:49

11
اردیبهشت
ایمنی خودرو برای کودک در هنگام سفر

ایمنی خودرو برای کودک در هنگام سفر

معمولا بهترین و متداول‌‌ترین روش برای افزایش سطح ایمنی خودرو برای نوزادان و کودکان در هنگام سفر، استفاده از کمربند ایمنی خودرو و صندلی کودک است. کمربند ایمنی باید متناسب با نوع اندام و جثه افراد تنظیم شود

تحریریه زندگی آنلاین : معمولا بهترین و متداول‌‌ترین روش برای افزایش سطح ایمنی خودرو برای نوزادان و کودکان در هنگام سفر، استفاده از کمربند ایمنی خودرو و صندلی کودک است. کمربند ایمنی باید متناسب با نوع اندام و جثه افراد تنظیم شود، اما استفاده از صندلی کودک در بسیاری مواقع، نادیده گرفته می‌شود. در بسیاری از کشورها، قوانین مربوط به صندلی کودک و بستن کمربند ایمنی به شکل بسیار جدی پیگیری می‌شود و بی‌توجهی به آن به معنی رعایت نکردن قوانین آن کشور است.

 بیشتربخوانید:

10نشانه ابتلا کودکان به دیابت

 

 

 

به طور خلاصه و کلی این قوانین شامل موارد زیر هستند:

  استفاده از صندلی مخصوص شیرخواران از 1 ماهگی تا 6 ماهگی: در این مرحله سنی کودک هنوز نشستن را تجربه نکرده است و نمی‌تواند سر و گردن خود را کنترل کند، بنابراین لازم است که از صندلی مخصوص همین دوره استفاده شود. این صندلی‌ها با صندلی کودک فرق دارند. به صورت رو به عقب نصب می‌شوند تا در تصادفات شدید از آسیب‌های جدی جلوگیری شود.

صندلی مخصوص این دوره صندلی گروه صفر (0) است. معمولا این صندلی‌ها تا وزن 10 کیلوگرم را حمایت می‌کنند.

 

 کودکان بین 6 ماه تا کمتر از 4 سال: این صندلی‌ها رو به جلو هستند، البته می‌توانید از نوع رو به عقب نیز استفاده کنید. باید به درستی تنظیم و بسته شوند.

 کودکان بین 4 تا 7 سال: باید در یک صندلی کودک رو به جلو که به درستی هم تنظیم شده است، بنشیند. کمربند ایمنی صندلی به درستی بسته شود تا کودک را در مواقع خاص خطر، محافظت نماید (کودکان زیر 4 سال نمی‌توانند در ردیف جلوی اتومبیل بنشینند).

 

 صندلی مناسب و ایمنی برای کودک

همواره از صندلی‌هایی برای کودک خود استفاده کنید که مناسب قد و وزن او می‌باشد. صندلی ماشین حتما باید متناسب با جثه کودک باشد و علاوه بر آن به درستی نصب شده باشد، طوری که کودک خردسال شما در آن احساس امنیت کند و با تکان‌های اتومبیل، در جای خود ثابت بماند.

قبل از خرید صندلی، یک بار آن را در اتومبیل خود امتحان کنید. گاهی صندلی‌های نامناسب، در هنگام تصادفات ایجاد خطرات بیشتری می‌کنند.

از صندلی مناسب سن و سال کودک‌تان استفاده کنید. اگر بزرگ است، صندلی را نگه دارید برای سال‌های بعد و یک صندلی مناسب با سن و اندام او تهیه کنید. صندلی‌های بزرگ از کودکان خردسال محافظتی نمی‌کنند.

 بیشتربخوانید:

چگونه چمدان کودک را ببندیم؟

 

 

 صندلی کودک دست دوم

توصیه می‌شود که از خرید صندلی دست دوم کودک خودداری نمایید، زیرا احتمال آن می‌رود که صندلی مورد نظر در تصادفات قبلی، آسیب دیده باشد و کارآیی لازم را نداشته باشد. هر صندلی دارای یک تاریخ انقضا می‌باشد.

معمولا تاریخ انقضای صندلی ایمنی کودک، 6 سال است. پس از تاریخ تولید تا 6 سال آینده، کارآیی مناسب دارد. بسیاری از تولید کنندگان معتقدند که صندلی‌های ایمنی با گذشت زمان، کارایی لازم خود را از دست می‌دهند و قابلیت ایمنی‌شان کم می‌شود. برخی نیز معتقدند که تولید کنندگان برای افزایش میزان فروش محصول این مسایل را عنوان می‌کنند. در هر صورت صندلی کودک اگر یک مرتبه به هنگام وقوع حادثه و تصادف آسیب دیده باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت. اگر چنانچه قصد خرید صندلی دست دوم را دارید، حتما این موارد را مورد توجه قرار دهید:

 

 سن و میزان استفاده از صندلی، تاریخچه آن، آیا مورد تایید بوده است؟ آیا شامل تمامی بخش‌ها مثلا بخش‌های ذکر شده در دفترچه می‌باشد؟

 برای اینکه مطمئن باشید کودک‌تان در ایمنی کامل خواهد بود، بدون هیچ گونه معذوریت، در صورت وجود هر کدام از این شرایط، از خرید صندلی پرهیز کنید:

 صندلی قبلا در تصادف بوده، ولی هیچ گونه آسیب ظاهری ندیده است.

 در ظاهر آن شکاف، ترک و یا پوسیدگی دیده می‌شود.

 تسمه‌ها فرسوده هستند یا آسیب دیده‌اند.

 سگک آن به نرمی و راحتی کار نمی‌کند.

نوزاد یا کودک نوپا را هرگز در اتومبیل تنها نگذارید

حتی در روزهای ابری و خنک، باز هم داخل ماشین خیلی زود گرم می‌شود و دمای داخلی خودرو بالا می‌رود. این اتفاق در روزهای گرم تشدید می‌شود. این موارد می‌توانند به کودک و نوزاد شما آسیب برسانند. ممکن است کودک خردسال‌تان از روی کنجکاوی شروع به بازی با فندک اتومبیل کند و فاجعه‌ای به بار آید. تنها گذاشتن کودکان خردسال در اتومبیل در بسیاری از کشورها، غیر قانونی است.

 بیشتربخوانید:

در خرید صندلی ماشین کودک دقت کنید

 

 

سایر نکات و دستورالعمل‌های ایمنی

تا زمانی که کمربند ایمنی کودک را نبسته‌اید، رانندگی نکنید. اگر کودک‌تان سگک آن را باز کرد، ماشین را در جایی متوقف کنید و دوباره آن را ببندید. به کودک خود در مورد لزوم بستن کمربند و رعایت قوانین، توضیح دهید. اگر تسمه آن پیچ خورده، رانندگی را متوقف کنید. در سنین پایین با توجه به عدم شکل‌گیری کامل ماهیچه‌های گردن کودک، گردن کودک بسیار آسیب‌پذیرتر است، پس لازم است که توجه و مراقبت بیشتری شود. در استانداردهای جدید تا 15 ماهگی کودک، باید که صندلی در عقب خودرو و رو به پشت نصب شود. قسمت میانی ردیف عقب خودرو، امنیت بیشتری دارد. استفاده از پوشش زمستانی زیاد و ضخیم تاثیرات منفی به دنبال دارد. هر شخصی که با وسیله نقلیه سفر می‌کند، باید به تمام نکات ایمنی دقت کند و این در مورد خانم‌های باردار، بسیار الزامی است. از همراه بردن حیوانات خانگی در سفر، پرهیز نمایید. هنگام مسافرت علاوه بر صندلی کودک بهتر است کمربند ایمنی خودرو را نیز از روی صندلی ببندید تا ایمنی آن افزایش یابد.

 

برچسب ها: کودک، سفر، شیرخوار، صندلی کودک، خودرو تعداد بازديد: 180 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز