Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:20

30
آذر
نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان کودکان

نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان کودکان

با رعایت کردن برخی نکات می توانید به حفظ سلامت دهان و دندان کودکان کمک شایانی کنید

خراسان : رئیس مرکز دندان‌پزشکی اورنج اند مگنولیا (Orange and Magnolia) در کالیفرنیا، توصیه‌هایی کرد که به گفته او رعایت این توصیه ها به سلامت کودکان کمک می‌کند. به گفته وی، کودکان معمولا با باکتری‌هایی که عامل پوسیدگی دندان هستند متولد نمی‌شوند. این باکتری‌ها در مراحل اولیه رشد از طریق بوسه یا استفاده مشترک از قاشق و چنگال دیگران به آن‌ها منتقل می‌شود.


 از چهار سالگی به بعد، زیست‌بوم دهان کودکان رشد کافی می یابد و می‌تواند در جریان انتقال باکتری‌های بزاق، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.یک گروه باکتری موسوم به «استرپتوکوک موتانس» از شکر مواد غذایی مصرفی تغذیه می‌کنند. این باکتری‌ها از خود اسید ترشح می‌کنند. در تئوری، نوزادان و کودکان کم‌سن که این باکتری را ندارند و شکر هم مصرف نمی‌کنند، باید کمتر در معرض خطر پوسیدگی دندان باشند. این دندان‌پزشک غذای پسر کوچکش را نمی‌چشد، از لیوان او آب نمی‌نوشد، قاشق و چنگال او را استفاده نمی‌کند و البته به او غذا‌های پرشکر هم نمی‌دهد. دکتر کانگ می‌گوید: «البته راه‌های بسیار دیگری جز بوسیدن هم برای انتقال غیرعمد باکتری وجود دارد. می‌خواهم حداکثر شانس را به او بدهم که باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان را از من نگیرد.»

برخی از مردم به‌رغم مراقبت بهداشتی مناسب از دندان‌هایشان، بیشتر دچار کرم‌خوردگی می‌شوند. این موضوع به این دلیل است که ما مثل هم نیستیم. در افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند، عوامل دیگری جز بهداشت دهان و دندان، از جمله باکتری و ژن، هم موثرند.

 بیشتر بخوانید:

بهترین زمان اولین مراجعه دندانپزشکی

 تسکین لثه‌های خارش‌دار با دندان‌گیر

 دندان شیری هم نیاز به درمان دارد

مراحل تکاملی دندان ها

علت بروز اورژانس های دندانپزشکی در سن کم

پرسش و پاسخ دندانپزشکی در کودکان

اهمیت ارتودنسی پیشگیری در کودکان

روکش دندان شیری چیست؟

برچسب ها: کودک، پوسیدگی دندان، دندان پزشکی تعداد بازديد: 263 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز