Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:21

19
آبان
کودکان را در دوران کرونا دریابیم

کودکان را در دوران کرونا دریابیم

با توجه به شرایط کرونا و اضطرابی که والدین نسبت به رعایت بهداشت کودکان نشان می‌دهند، رعایت بهداشت از جمله موضوع مهم روز بوده، به گونه‌ای که برخی والدین به طور مداوم نسبت به رعایت بهداشت کودکان تاکید و توصیه دارند.

تحریریه زندگی آنلاین : لیلا علیخانی؛ مشاوره خانواده در همدان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و اضطرابی که والدین نسبت به رعایت بهداشت کودکان نشان می‌دهند، رعایت بهداشت از جمله موضوع مهم روز بوده، به گونه‌ای که برخی والدین به طور مداوم نسبت به رعایت بهداشت کودکان تاکید و توصیه دارند. این گونه رفتار تکراری والدین برای کودکان دافعه داشته و کودکان از این نوع تکرارها خسته می‌شوند، بنابراین بهتر است خانواده‌ها اصول بهداشتی را به صورت تشویقی و بازی آموزش دهند تا برای کودکان جذابیت داشته باشد. به این ترتیب کودکان در صورتی به استفاده از ماسک تشویق می‌شوند که ماسک دارای اشکال رنگی بوده و جذابیت ایجاد کند. در اوایل کرونا قرنطینه بسیار سفت و سخت گرفته شده بود و کودکان به همراه والدین در خانه بودند که والدین در این دوران باید از خلاقیت استفاده و منزل را برای کودک به تفریح تبدیل کنند. شستن دست‌ها توسط کودکان باید به صورت خلاقانه و با تفریح انجام شود تا کودک علاقه‌مندانه به سمت شستشوی دست‌ها برود. با توجه به اینکه برای بازدید اقوام درجه یک در دوران کرونا محدودیت وجود دارد، با استفاده از فضای مجازی به صورت تماس تصویری می‌توان دیدار را تازه کرد، چراکه این نوع ارتباط‌گیری برای کودکان جذاب است. کودکان را باید با جمله «این نیز بگذرد» آشنا کرد، چراکه این جمله امید‌بخش بوده و سلامت روحی آنها را تضمین می‌کند.

 بیشتر بخوانید:

توصیه‌های مهم کرونایی برای زنان باردار در دوران قرنطینه

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

آیا زدن واکسن کودکان در زمان شیوع کرونا برای آن‌ها خطر دارد؟

 

برچسب ها: کودک، کرونا تعداد بازديد: 186 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز