Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 08:41

7
آبان
تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد با شیر مادر

تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد با شیر مادر

دکتر عفت زادسر، متخصص لاپاراسکوپی و زنان اظهار کرد: طبق دستور سازمان بهداشت جهانی بهتر است که نوزادان به خصوص در ۶ ماه اول حتماً از شیر مادر استفاده کنند و بعد از ۶ ماهگی مصرف غذا‌های جامد را برای نوزاد شروع کنند

تحریریه زندگی آنلاین  :  دکتر عفت زادسر، متخصص لاپاراسکوپی و زنان اظهار کرد: طبق دستور سازمان بهداشت جهانی بهتر است که نوزادان به خصوص در ۶ ماه اول حتماً از شیر مادر استفاده کنند و بعد از ۶ ماهگی مصرف غذا‌های جامد را برای نوزاد شروع کنند، به دلیل اینکه شیر مادر غنی از آنتی‌بادی است و زمانی که اولین شیر مادر به نام آغوز به نوزاد داده می‌شود باعث دفع ویروس‌ها و باکتری‌ها از بدن نوزاد می‌شود و نوزاد در آینده کمتر دچار بیماری‌های آلرژی و حساسیت و بیماری‌هایی مانند عفونت گوش میانی می‌شود. شیر مادر باعث افزایش باکتری‌های سالم روده و تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد می‌شود. آمار‌ها نشان داده است نوزادانی که شیر مادر مصرف می‌کنند نسبت به نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند کمتر در معرض بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا، آسم، آلرژی، عفونت‌های روده، دیابت و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد قرار می‌گیرند.

 وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ثابت شده است نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در آینده کمتر در معرض اختلالات روانی قرار می‌گیرند. ارتباط روانی که بین مادر و نوزاد هنگام شیر خوردن نوزاد به وجود می‌آید در جلوگیری از بروز اختلالات روانی بسیار مؤثر است و این کودکان در بزرگسالی بسیار شادتر و مستقل‌تر نسبت به نوزادانی که شیر خشک تغذیه می‌کنند، خواهند بود. توصیه می‌کنیم که مادران ارتباط روانی بین خود و نوزادشان هنگام شیردادن را جدی بگیرند. چربی موجود در شیر مادر هم فواید مهمی برای نوزاد دارد از جمله در شکل‌گیری سیستم عصبی و ایجاد شبکیه چشم نوزاد بسیار مهم است. این چربی موجود در شیر باعث می‌شود ویتامین‌های محلول در چربی بهتر در بدن نوزاد جذب شوند. مشاهده شده است نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در بزرگسالی کمتر در معرض چاقی و پرفشاری خون قرار می‌گیرند.

 بیشتربخوانید:

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

بایدها و نبایدهای مصرف همزمان شیرخشک و شیرمادر

شیر همه مادران کافی است مگر ... 

وضعیت ‌صحیح شیردهی

چرا استفاده از بطری و پستانک در شیرخواران منع می‌شود؟

برچسب ها: نوزاد، تغذیه، شیرمادر، سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 246 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز