Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:55

11
بهمن
کنترل بیماری درماتیت آتوپیک در شیرخواران 

کنترل بیماری درماتیت آتوپیک در شیرخواران 

استفاده از مواد شوینده مایع، بجای پودرهای موجود در بازار و همچنین به منظور کاهش احتمال وجود مواد شوینده لابلای پرز لباس‌ها، آبکشی اضافه پس از شستشوی اولیه توصیه می‌شود.

 دكتر ريحانه بركتين؛ متخصص كودكان

 

 

در ابتدا مهمترین نکته، حذف کلیه عوامل تشدید کننده بیماری است، به این منظور رعایت کلیه توصیه‌های زیر ضروری است:

 پیشگیری از شستشو و استحمام طولانی، غیر ضروری و مکرر

 پرهیز از استفاده از آب بسیار داغ و یا بسیار سرد در هنگام شستشو و استحمام

 شستن لباس‌های نو کودک برای اولین بار قبل از پوشیده شدن

 استفاده از مواد شوینده مایع، بجای پودرهای موجود در بازار و همچنین به منظور کاهش احتمال وجود مواد شوینده لابلای پرز لباس‌ها، آبکشی اضافه پس از شستشوی اولیه توصیه می‌شود.

 استفاده از ضد آفتاب مخصوص کودکان به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی

 استفاده از شامپو‌ها و صابون‌های مخصوص با PH خنثی جهت کاهش تحریکات پوستی کودک

در این راستا، توصیه می‌شود، طول مدت حمام کودک کوتاه، در کمترین زمان ممکن بوده و پس از استحمام، پوست وی به آرامی و ملایمت بوسیله یک دستمال نخی خشک شده و بلافاصله پس از آن از مرطوب‌کننده‌های مناسب کودک استفاده گردد.

در مرحله بعد اگر والدین و یا پزشک متوجه وجود رابطه‌ای بین علائم بیماری و یا شدت آن با مصرف بعضی از غذاها و یا تماس با برخی مواد حساسیت‌زا شدند، بهتر است آنها را قطع نمایند، مهم‌ترین این مواد تخم‌مرغ، گرده‌های گل‌ها، قارچ‌ها و... می‌باشند.

در صورت مراجعه به پزشک، بر اساس سن کودک، نوع پوست کودک، شدت و فرم ضایعات، محل‌های درگیر، شدت خارش و التهاب و همچنین سایر پارامتر‌های مهم از محلول‌هایی با فرمولاسیون خاص جهت مرطوب نمودن پوست و کاهش التهاب استفاده نماید. در برخی از موارد نیز از داروی كورتن برای مدت کاملا محدود به منظور کنترل بهتر خارش، قرمزی و پوسته‌ریزی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است مصرف این داروها باید کاملا محدود به زمان تجویز شده باشد.

همچنین در کودکان بزرگ‌تر، با توجه به گروه سنی آنها، از یکسری داروهای خوراکی خاص (گروه دارویی آنتی‌هیستامین‌ها) جهت کنترل خارش و بی‌قراری کودک استفاده می‌شود.

و در انتها اینکه در صورت بروز هرگونه ضایعات مشکوک عفونی، لازم است زیر نظر پزشک از آنتی بیوتیک‌‌های خوراکی یا موضعی استفاده نمود.

 

برچسب ها: درماتیت آتوپیک، بیماری شیرخواران، شستشوی کودک، علائم بیماری درماتیت آتوپیک، استفاده از شامپو مناسب برای کودک تعداد بازديد: 760 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز