Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:17

10
شهریور
ورزش کردن کودکان را لاغر نمي‌کند

ورزش کردن کودکان را لاغر نمي‌کند

در حالي که به نظر مي‌رسد، ورزش و تحرک بدني يک عامل اصلي است که منجر به کاهش مداوم وزن مي‌شود اما ...

ورزش کردن کودکان را لاغر نمي‌کند

 

 

در حالي که به نظر مي‌رسد، ورزش و تحرک بدني يک عامل اصلي است که منجر به کاهش مداوم وزن مي‌شود اما نتايج بررسي‌هاي جديد نشان داده است که فعاليت جسمي تاثيري روي کودکان چاق ندارد و درعوض براي کاهش وزن بايد کودکان را به خوردن مواد غذايي سالم و داشتن تغذيه صحيح براي رسيدن به وزن مطلوب ترغيب و تشويق کرد.
به گزارش ايسنا، در اين مطالعات، پژوهشگران 300 کودک را به مدت پنج سال تحت مطالعه و پژوهش قرار داده و دريافته اند که کودکان چاق به دليل وزن زياد ورزش نمي کنند نه اين که به خاطر ورزش نکردن چاق شده باشند.
به گفته پژوهشگران؛ اگرچه ورزش کردن بسيار مفيد است اما والدين بايد روي تغذيه سالم کودکان خود متمرکز شده و ميزان کالري مصرفي در رژيم غذايي آنها را کاهش دهند.
براد متکالف، پژوهشگر ارشد دانشکده پزشکي پنسيلوانيا در اين باره گفت: توضيح ما در اين باره اين است که کودکان چاق به دليل وزن زياد نمي توانند فعاليت کنند و پرتحرک باشند. براي آنها ورزش کردن و البته تنفس به هنگام ورزش و دويدن دشوار مي‌شود و به همين خاطر رغبتي به ورزش کردن ندارند. آنچه در مورد اين کودکان مهم است اين است که مطمئن شويم در وهله اول کودکان از راه‌هاي ديگري چربي اضافه دريافت نمي کنند.
وي تاکيد کرد: مقرون به صرفه ترين راه براي حل مشکل چاقي در کودکان اين است که تمام پولي را که براي خريد تنقلات و مواد خوراکي چاق کننده به کودکان مي‌دهيد کنار گذاشته و در عوض آنها را وادار به فعاليت کنيد.
به اين ترتيب اگر از ميزان کالري مصرفي روزانه در رژيم غذايي کودکان بکاهيد، مي‌توانيد به کاهش وزن آنها کمک کنيد که در نهايت تمايل آنها به تحرک جسمي و ورزش کردن افزايش پيدا مي‌کند.
با اين حال در اين پژوهش که شرح آن در مجله بريتيش مديکال به چاپ رسيده هرگز مطرح نشده است که فعاليت فيزيکي به هيچ وجه براي سلامت کودکان چاق مفيد نيست.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، رژيم غذايي، ورزش کردن کودکان را لاغر نمي‌کند، مشکل چاقي در کودکان تعداد بازديد: 776 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز