Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:01

9
مرداد
منيزيم و درمان تنگی نفس كودكان

منيزيم و درمان تنگی نفس كودكان

كودكان مبتلا به آسم، ممكن است با دريافت مقادير بيشتر منيزيم در شرايط ...

منيزيم و درمان تنگی نفس كودكان

 

 

كودكان مبتلا به آسم، ممكن است با دریافت مقادیر بیشتر منیزیم در شرایط بهتری قرار گیرند. نتیجه مطالعات جدید كه در نشریه اروپایی تغذیه كلینیكی به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد؛ در كودكان مبتلا به آسم، بعد از دریافت مكمل غذایی منیزیم، تعداد دفعات حمله‌ها و همچنین نیاز به داروهای آسم به شدت كاهش می‌یابد.

جالب است بدانید كه تعداد كودكان مبتلا به آسم در آمریكا، حدود 5/8 میلیون نفر تخمین زده شده است. همچنین مطالعات نشان داده كه كمبود گسترده دانش درباره دلایل آسم، درمان و جلوگیری از علایم آن، از اصلی‌ترین موانع در مدیریت پیشرو شرایط این بیماری محسوب می‌شود.

آسم پاسخ التهابی راه‌های هوایی است كه به موجب عفونت‌های ویروسی، هوای سرد، آلاینده‌های هوایی (مثل دود سیگار) و یا آلرژی‌زاهایی چون گرده گیاهان، گرد و غبار و بعضی از انواع غذاها ایجاد می‌شود. قرار گرفتن در معرض این مواد محرك می‌تواند سبب تورم بافت مجرای تنفسی، تنگ شدن عضلات دربرگیرنده این راه‌های هوایی و در نتیجه تنفس مشكل گردد. گاهی اوقات علایم آسم بسیار مشخص می‌باشد، اگرچه برخی از كودكان مبتلا به آسم ممكن است فقط به شكل دوره‌ای دچار عفونت‌های تنفسی شوند و یا فقط سرفه‌های طولانی مدت داشته باشند از آنجا كه شرایط برای تشخیص مشكل است، در صورت بروز این علایم، حتما به پزشك مراجعه نمایید. مطالعات نشان داده كه ماده معدنی منیزیم ممكن است علایم آسم را كاهش دهد؛ یك تیم تحقیقاتی برزیلی به گروهی از كودكان 300 میلی‌گرم منیزیم و به گروهی دیگر دارونما (پلاسبو)، برای مدت دو ماه و به صورت روزانه تجویز نمود.

پس از پایان این مدت، كودكانی كه منیزیم دریافت كرده بودند، كمتر دچار حملات آسم شده و نسبت به گروه پلاسبو از روش‌های نجات بخش درمانی، به میزان كمتری استفاده نمودند. به طور كلی، منیزیم در كودكان كاركرد كلی ریه را بهبود بخشیده، پركاری مجاری تنفسی را كاهش داده و آلرژی را در این افراد كم و یا برطرف نموده است. محققین افزودند؛ منیزیم وقتی برای مدت طولانی به همراه داروهای كنترل‌كننده آسم مصرف شود، تاثیرات سودمندی در كنترل بیماری خواهد داشت.

 

 

برچسب ها: مكمل غذایی، زندگی آنلاین، كودكان مبتلا به آسم تعداد بازديد: 838 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز