Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:33

30
شهریور
کیک کودک: استخر اسمارتيز

کیک کودک: استخر اسمارتيز

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی به قطر 20 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد و بیكینگ پودر را در كاسه بزرگی الك كنید و نارگیل، شكر و بادام را به آن بیفزائید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

مواد لازم کیک استخر اسمارتيز

 آرد 200 گرم

بیكینگ پودر 1 قاشق چایخوری

پودر نارگیل 50 گرم

شكر دانه ریز 110 گرم

بادام آسیاب كرده 60 گرم

ماست همزده (كم چرب)  200 میلی لیتر

تخم مرغ 2 عدد

اسانس وانیل یك دوم قاشق چایخوری

كره آبكرده و خنك شده 100 گرم

خامه فرم گرفته حدود 500 گرم

اسمارتیز برای تزئین به میزان لازم

شكلات برای تزئین به میزان لازم

 

روش تهیه کیک استخر اسمارتيز

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی به قطر 20 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد و بیكینگ پودر را در كاسه بزرگی الك كنید و نارگیل، شكر و بادام را به آن بیفزائید. سپس این مواد را با هم مخلوط كنید و در مركز آن حفره‌ای ایجاد كنید. حالا ماست، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و كره را در ظرف دیگری بریزید و هم بزنید. اكنون این مایه را به مواد خشك افزوده و مخلوط كنید تا مایه صاف و یكدستی حاصل شود. اینك مایه فراهم كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی یك ساعت در فر بپزید. چنانچه قبل از پختن كامل كیك روی آن طلائی رنگ شد، رویش را با فویل بپوشانید تا بیش از حد تیره نشود. حالا كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید. اینك رو و اطراف كیك را با خامه فرم گرفته بپوشانید و مانند تصویر با اسمارتیز و شكلات بیارائید.

 

یادآوری: برای تهیه خامه فرم گرفته؛ خامه شیرین شده را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد.

 

برچسب ها: کیک کودک، روش تهیه کیک کودک، آموزش کیک کودک، کیک استخر اسمارتیز، کیک تولد کودک تعداد بازديد: 2096 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز