Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:51

10
آبان
پوره سيب‌زميني، انبه و زنجفيل

پوره سيب‌زميني، انبه و زنجفيل

سيب‌زميني را بشوئيد، پوست بگيريد و ريز خرد كنيد...

تحريريه ماهنامه كودك سالم

 

مواد لازم براي حدود 900 گرم

سيب‌ زمینی                                2 عدد متوسط
انبه     1 عدد
زنجفيل تازه و رنده كرده                 يك‌دوم قاشق چايخوری
شير مادر (يا آب)                          يك‌دوم تا 1پيمانه

روش تهيه

سيب‌ زمینی را بشوئيد، پوست بگيريد و ريز خرد كنيد. آن را در قابلمه متوسطی بريزيد و به مقدار كافی به آن آب بيفزائيد تا روی سيب‌زمینیها را بپوشاند. سپس آن را به جوش بياوريد. حرارت را كم كنيد تا 20-25 دقيقه به آرمی بجوشد و نرم شود. با قاشق، سيب‌زمینی ها را از آب خارج كنيد و در مخلوط‌كن بريزيد. آنگاه انبه، زنجفيل و کمی آب بيفزائيد و مخلوط‌كن را روشن كنيد تا به غلظت مورد نظر برسد.


يادآوری: شما میتوانيد يك‌دوم كدو حلوایی را 45 دقيقه در فر با دمای 200 درجه سانتيگراد برشته كنيد و چند دقيقه صبر كنيد تا خنك شود. حالا پوست آن را بگيريد و همراه با بقيه مواد در مخلوط‌كن بريزيد.

 

نكته: تغذیه با شیرمادر باید از همان لحظات اول پس از تولد و در اتاق زایمان شروع و برحسب تقاضا و نیاز شیرخوار روز و شب تا پایان 6 ماهگی به تنهایی و فقط همراه با قطره مولتی ویتامین باشد و از آغاز ماه هفتم به تدریج با غذاهای سهل‌الهضم و نرم و از مقدار کم به شیرخوار داده شود به طوری که در پایان سال اول عمر تقریباً اکثر غذاها را تجربه و مصرف کرده باشد و علاوه بر آن از آب سالم و قطره آهن نیز استفاده کند. در سال دوم از غذاهای معمول خانواده و سفره باید به او داد و شیرمادر بعد از صرف غذا میل شود. مدت تغذیه با شیرمادر دو سال تمام و گاه بیشتر است و از شیرگرفتن باید از حوالی دوسالگی شروع و حتماً تدریجی و ظرف چند ماه صورت پذیرد تا مادر و شیرخوار هر دو از سلامت کامل برخوردار شوند.

برچسب ها: غذای کودک، پوره، پوره با سیب زمینی، پوره سیب زمینی انبه و زنجفیل، پوره برای کودک تعداد بازديد: 1167 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز