Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 16:05

19
بهمن
کیک شطرنجی پرتقالی

کیک شطرنجی پرتقالی

فر را با دماي 180 درجه سانتيگراد گرم كنيد و چهار قالب را به قطر 20 سانتيمتر چرب نمائيد و با كاغذ روغني بپوشانيد. پودر كيك، شير، پنير خامه‌اي، وانيل و تخم‌مرغ‌ها را در ظرف مناسبي بريزيد.

تحریریه مجله کودک سالم

 

مواد لازم کیک شطرنجی پرتقالی

براي 12 عدد

پودر كيك وانيلي       2 بسته 500 گرمي
شير      1 پيمانه (250 ميلي‌ليتر)
پنير خامه‌اي      90 گرم
وانيل      يك‌چهارم قاشق چايخوري
تخم‌مرغ        3 عدد
ژله پرتقالي     1 بسته 100 گرمي
خامه فرم گرفته     حدود 750 گرم
رنگ خوراكي پرتقالي      چند قطره

روش تهیه کیک شطرنجی پرتقالی

فر را با دماي 180 درجه سانتيگراد گرم كنيد و چهار قالب را به قطر 20 سانتيمتر چرب نمائيد و با كاغذ روغني بپوشانيد. پودر كيك، شير، پنير خامه‌اي، وانيل و تخم‌مرغ‌ها را در ظرف مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا مايه كيك را به دو نيم تقسيم كنيد. پودر ژلاتين را به يك قسمت بيفزائيد و مخلوط كنيد. حالا از اين مايه، به طور مساوي در دو قالب ديگر بريزيد و به مدت تقريبي 20-25 دقيقه، در فر بپزيد.

كيك‌ها را روي پنجره سيمي خنك كنيد و برآمدگي روي آنها را با چاقو ببريد. سپس هر چهار كيك را به سه حلقه تقسيم كنيد و جاي حلقه سفيد، حلقه‌هاي پرتقالي رنگ كيك را به طور يك در ميان داخل يكديگر بگذاريد. به اين ترتيب، دو تا از كيك‌ها مانند يكديگر و دو تاي ديگر متفاوت خواهد بود. اكنون كيك‌ها را به گونه‌اي روي هم قرار دهيد كه به شكل شطرنج در آيد و آنها را با خامه فرم گرفته كه كمي رنگ پرتقالي به آن زده‌ايد، به هم بچسبانيد. سپس رو و اطراف كيك را نيز با خامه رنگ كرده پرتقالي بپوشانيد و آن را يك شب يا دست كم 6 ساعت، در يخچال نگه داريد. اينك كيك را براي پذيرائي در ظرف زيبايي بگذاريد و در صورت دلخواه با گل‌هاي طبيعي بيارائيد.
 

 

برچسب ها: کیک شطرنجی پرتقالی، فواید پرتقال، کیک کودک، کیک پرتقالی، کیک شطرنجی تعداد بازديد: 2264 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز