Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:22

26
اسفند
كفشدوزك تنبل

كفشدوزك تنبل

طرز تهیه کیک كفشدوزك تنبل

كفشدوزك تنبل

 

 

زمان مورد نیاز برای تهیه و پخت: 2ساعت

 

 

مواد لازم

 پودر كیك وانیلی..............................1 بسته 340 گرمی

كرم كره‌ای......................................1 واحد

رنگ قرمز و قهوه‌ای خوراكی .............به میزان لازم

ترافل رنگی ریز  .............................حدود200 گرم

پاستیل رشته‌ای قهوه‌ای...................1 عدد

بیسكویت گرد كوچك.........................14 عدد

اسمارتیز زرد....................................2 عدد درشت

 

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. قالب مافین به گنجایش 80 میلی‌لیتر و قالب نیم‌دایره پودینگ به گنجایش 5 پیمانه را چرب كنید و كنار بگذارید. پودر كیك را مطابق دستورالعمل مندرج روی بسته آماده كنید و هر دو قالب را با آن پر كنید بطوری كه یك سوم از سر هر قالب خالی بماند. كیك‌ها را در فر قرار دهید تا بپزد. كیك كوچك (مافین) حدود 20 دقیقه زمان برای پخت لازم دارد و كیك بزرگ حدود 35 دقیقه زمان لازم دارد. كیك‌ها را 5 دقیقه در قالب خنك كنید سپس روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شوند.

كیك بزرگ را از قالب خارج كنید و با چاقوی تیزی روی آن را صاف كنید. – مطابق شكل – روی كیك را با كرم كره‌ای كه به رنگ قرمز درآورده‌اید بپوشانید و صاف كنید. حالا تكه‌ای از مافین را جدا كنید تا به شكل سر كفشدوزك درآید – مطابق شكل – و آن را به كیك بزرگ بچسبانید. روی مافین را با كرم كره‌ای كه با رنگ قهوه‌ای رنگ‌آمیزی كرده‌اید بپوشانید. حالا بیسكویت‌ها را در كمی شربت توت‌فرنگی – یا هر میوه دلخواه دیگر – بزنید و در ترافل‌های رنگی بزنید تا روی بیسكویت كاملا با ترافل پوشانده شود. بیسكویت‌ها را به عنوان خال كفشدوزك در جاهای مختلف بدن آن قرار دهید. پاستیل را هم به عنوان خط وسط بدن كفشدوزك روی آن قرار دهید. اسمارتیز را روی سر به عنوان چشم قرار دهید و با شاخك‌ها كفشدوزك را كامل كنید.

یادآوری1: برای شاخك‌ها می‌توانید هم از شكلات آبكرده استفاده كنید كه به شكل شاخك روی كاغذ روغنی درآورده‌اید و هم از رشته‌های مخملی استفاده كنید.

یادآوری2: برای تهیه كرم كره‌ای؛ 125 گرم كره نرم را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن بزنید تا صاف شود. حالا 240 گرم پودر شكر الك كرده را بتدریج به آن بیفزائید و هم بزنید. در پایان 2 قاشق سوپخوری شیر به آن بیفزائید.

برچسب ها: کیک، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 606 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز