Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 18:00

28
بهمن
كيك تنگ ماهی

كيك تنگ ماهی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالب كوچك مافین و قالبی به قطر 30 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، وانیلین و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

 افسانه ظروفی

مواد لازم براي 12-16 نفر

كره نرم            250 گرم

وانيلين             يك‌چهارم قاشق چايخوری 

شكر ريز           280 گرم

تخم‌مرغ            4 عدد

آرد                  450 گرم

بيكينگ‌پودر         3 قاشق چايخوری

شير                250 ميلي‌ليتر (يك‌پيمانه)

مواد لازم برای تهيه كرم كره‌ای

كره                125 گرم

پودر شكر         240 گرم

آرد ذرت           1 قاشق چايخوری

شير               2 قاشق سوپخوری

وانيلين             يك‌چهارم قاشق چايخوری
 

روش تهيه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالب كوچك مافین و قالبی به قطر 30 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، وانیلین و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حال مخلوط آرد و بیكینگ‌پودر را همراه با شیر در دو مرحله به مایه بیفزائید و بعد در هر یك از حفره‌های قالب مافین سه قاشق چایخوری از مایه كیك بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر بپزید.

باقیمانده مایه كیك را در قالب به قطر 30 سانتیمتر، بریزید و به مدت تقریبی 40 دقیقه، در فر بپزید. اكنون كیك‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا كاملا خنك شوند. اینك برآمدگی روی كیك بزرگ را ببرید و صاف كنید و قسمت برش خورده را زیر قرار دهید.

حالا آن را به شكل تنگ ماهی برش دهید (مطابق شكل) و با قدری كرم كره‌ای به صفحه كیك بچسبانید. آن‌گاه دو سوم از كرم را به رنگ آبی در آورید. سپس نیمی از باقیمانده آن را سفید رنگ‌آمیزی كنید و نیمی از باقیمانده كرم را به رنگ صورتی در آورید و باقیمانده كرم را زرد رنگ‌آمیزی كنید.

حال كرم آبی رنگ را روی كیك بمالید (مطابق شكل) تا مانند آب به نظر برسد و قسمت بالای آن‌را با كرم سفید رنگ بپوشانید. اینك دو عدد از مافن‌های كوچك را با كرم صورتی رنگ بپوشانید و سه عدد از آنها را با كرم زرد رنگ بپوشانید و آنها را روی كیك در قسمت آبی رنگ بگذارید.

با پاستیل و ژله‌های همرنگ، باله و دم ماهی‌ها را بسازید و از اسمارتیز آبی‌ رنگ برای به وجود آوردن شكل حباب بهره بگیرید و مطابق شكل روی كرم كره‌ای آبی رنگ بگذارید. پایین تنگ ماهی را نیز با آبنبات‌های رنگی و یا شكلات‌های سنگی شكل بیارائید.

روش تهیه كرم كره‌ای: كره را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه نیمی از مخلوط پودر شكر و آرد ذرت را همراه با شیر به آن بیفزائید. سپس باقیمانده پودرشكر و آرد ذرت را به كرم اضافه كنید و در آخر وانیلین را بیفزائید.

 

 

برچسب ها: طرز تهیه کیک تنگ ماهی، كيك تنگ ماهی، كاپ كيك، دسر تنگ ماهی، ایده های برای تزئین کیک تعداد بازديد: 839 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز