Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:01

21
بهمن
خوراك لوبيا و قارچ

خوراك لوبيا و قارچ

اگر كودك دو يا سه ساله داريد كه از غذا خوردن سرباز میزند، با زور يا بازی او را مجبور به انجام اين‌كار نكنيد. بدون اعتراض آن را برداريد و اصرار نكنيد كه حتماً بايد غذا بخورد. شايد اين‌كار به نظرتان احمقانه برسد؛ اما سعی كنيد مثل يك كودك دو سه ساله فكر كنيد

ترفندی برای غذادهی

اگر كودك دو يا سه ساله داريد كه از غذا خوردن سرباز میزند، با زور يا بازی او را مجبور به انجام اين‌كار نكنيد. بدون اعتراض آن را برداريد و اصرار نكنيد كه حتماً بايد غذا بخورد. شايد اين‌كار به نظرتان احمقانه برسد؛ اما سعی كنيد مثل يك كودك دو سه ساله فكر كنيد.

او به طرز عجيبی كنجكاو است و دوست دارد كه به شما كمك كند. برايش يك كار كوچك و بیخطر در نظر بگيريد؛ مثلاً در يك بخش از تهيه غذا او را سهيم كنيد. اگر خودش با دست‌های كوچكش در آماده كردن غذا كمك‌تان كند، در خوردن آن نيز همكاری بيشتری خواهد كرد.

اگر در بشقاب غذايش مقدار زيادی غذا با تكه‌های درشت قرار دهيد، او تمايل كمتری به خوردن آنها نشان می دهد. غذا را در اين مرحله سنی بايد در اندازه كوچك و شكل‌های زيبا و جذاب تهيه كرد تا كودك به خوردن آنها اشتياق پيدا كند. غذاهایی به او بدهيد كه از خوردن‌شان لذت بيشتری می برد.

سعی كنيد برخی جايگزين‌های مناسب برای غذاهایی كه دوست ندارد، بيابيد و هيچگاه به خاطر نخوردن غذاهایی كه دوست ندارد، با او جنگ نكنيد.

مواقعی كه او لجاجت می كند، سعی كنيد آرامش خود را حفظ كنيد و به ياد داشته باشيد كه شما يك بزرگسال رشد يافته‌ايد، ولي او هنوز به اين مرحله نرسيده است. غذای پيشنهادی ما برای اين شماره خوراك لوبيا و قارچ است.

مواد لازم

خوراك لوبيا و قارچ                  --
كرفس خرد شده                  1 ساقه
لوبيا چيتی كنسروی              130 گرم
گوجه‌فرنگی متوسط خردشده   1 عدد
قارچ خردشده                      1 عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز خردشده    2 قاشق سوپخوری
شير                                 يك‌چهارم پيمانه
 

روش تهيه

تمام اين مواد را با هم تركيب كنيد و روی حرارت بگذاريد تا پخته شوند (در ظرف را ببنديد) بعد از آنكه خوراك غليظ شد، آن‌را به همراه تكه‌های نان به كودك‌تان بدهيد.

 


 

برچسب ها: غذای کودک، انواع خوراک، خوراك لوبيا و قارچ، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی، پخت انواع خوراک تعداد بازديد: 921 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز