Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:13

14
اسفند
درمان دیابت، سنگه کلیه با این سبزی که به انسولین ساز طبیعی معروف است

درمان دیابت، سنگه کلیه با این سبزی که به انسولین ساز طبیعی معروف است

بامیه از مواد غذایی می باشد که به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.


مصرف بامیه باعث می شود که از ایجاد نفخ و باد در معده جلوگیری شود. علاوه بر این مصرف بامیه به دلیل وجود فیبر فراوان به هضم آسان غذا نیز کمک می کند.

سلامت دستگاه گوارش

به گزارش صدآنلاین، بامیه از مواد غذایی می باشد که به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. مصرف بامیه باعث می شود که از ایجاد نفخ و باد در معده جلوگیری شود. علاوه بر این مصرف بامیه به دلیل وجود فیبر فراوان به هضم آسان غذا نیز کمک می کند.

تقویت استخوان ها

جالب است بدانید که مصرف بامیه به تقویت استخوان ها نیز کمک می کند. بامیه حاوی مقادیر غنی از ویتامین K و اسید فولیک می باشد و به همین دلیل به تقویت و افزایش رشد استخوان ها کمک شایانی می کند. علاوه بر این مصرف بامیه باعث می شود که خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کاهش یابد.

درمان آسم

مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین C هستند به درمان بیماری آسم کمک می کند. بامیه به دلیل اینکه علاوه بر خواص ضد التهابی ، حاوی مقادیر غنی از ویتامین C است می تواند به درمان بیماری هایی مثل بیماری آسم کمک کند.

درمان یبوست

معمولا یبوست به دلیل کمبود فیبر به وجود می آید و مواد غذایی دارای فیبر می توانند این مشکل را رفع کنند. بامیه حاوی مقادیر غنی از فیبر است و به همین دلیل به بهبود روند حرکات روده کمک می کند که در نتیجه باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود.

بیشتر بخوانید:

اندر احوالات خواص شگفت انگیز خرفه

 

 

 

تقویت حافظه

یکی دیگر از خاصیت های بامیه این است که می تواند باعث تقویت مغز شود. در برخی کشورها به همین دلیل بامیه را در رژیم غذایی دانش اموزان قرار می دهند تا به تقویت ذهن و افزایش حافظه دانش اموزان کمک کند.

خواص ضد سرطان

بامیه به دلیل اینکه دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها شود. آنتی اکسیدان های موجود در بامیه می توانند به کنترل رادیکال های آزاد مخرب کمک کنند و به همین دلیل برای پیشگیری از سرطان مفید هستند.

پاک سازی کبد

برای پاک سازی کبد از سموم هم می توانید روی بامیه حساب کنید.در بامیه نوعی مایع لزج وجود دار که این مایع با چسبیدن به اسید صفراوی و کلسترول باعث می شود که به روند پاک سازی کبد کمک شایانی شود.

لاغری و کاهش وزن

بامیه به دلیل اینکه حاوی کالری بسیار پایینی است برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. یکی دیگر از دلایلی که می تواند بامیه را در رژیم غذایی لاغری قرار دهد وجود فیبر فراوان و مواد معدنی موجود در آن است.

فیبر موجود در بامیه باعث می شود که مدت بیشتری احساس سیری کنید که در نتیجه باعث کاهش اشتها می شود. علاوه بر این بامیه دارای خاصیت دیورتیک می باشد که باعث دفع آب اضافی بدن می شود که این موضوع هم برای کاهش وزن مفید است.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر کلم بروکلی آشنا شوید

 

 

 

سلامت چشم ها

مصرف بامیه می تواند به سلامت چشم ها کمک شایانی کند. بامیه دارای ویتامین های A و C می باشد و به همین دلیل برای سلامت چشم ها ضروری است. ضمن اینکه مصرف بامیه می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی شایع مثل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

دوران بارداری

بامیه از مواد غذایی می باشد که برای سلامت کلی زنان باردار و جنین بسیار مفید می باشد. دلیل این امر وجود مقادیر غنی فولات موجود در بامیه می باشد که می تواند خطرات و بیماری های دوران بارداری را کاهش دهد.

از مهم ترین خاصیت های بامیه در دوران بارداری می توان به کاهش خطر نقایض موجود در لوله عصبی جنین اشاره کرد. علاوه بر این مصرف بامیه در زنان باردار می تواند از سقط جنین و زایمان زودرس نیز تا حد زیادی جلوگیری کند.

یکی دیگر از خواص بامیه بعد از زایمان این است که می تواند به افزایش شیر مادر در دوران بارداری نیز کمک کند. البته چون دوران بارداری، دوران حساسی برای بانوان است حتما برای رژیم غذایی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

سنگ کلیه و صفرا

بامیه به دلیل اینکه دارای اگزالات ( اسیدهای ارگانیک موجود در گیاهان ) می باشد می تواند به افزایش ایجاد سنگ صفرا و سنگ کلیه کمک کند. به همین دلیل افرادی که مستعد سنگ صفرا و سنگ کلیه هستند بهتر است از مصرف بیش از حد بامیه خودداری کنند.

بامیه در رژیم غذایی

خورش بامیه

یکی از معروف ترین غذاهایی که با بامیه تهیه می شود و میان ایرانیان بسیار شناخته شده می باشد، خورش بامیه است. البته برای اینکه بیشترین بهره را از این غذای خوشمزه ببرید، سعی کنید بامیه را بیش از حد سرخ نکنید. برای مطالعه آموزش پخت این خورش مطلب زیر را دنبال کنید.

ترشی بامیه

یکی از چاشنی های معروف و خوشمزه ای که می توانید با بامیه تهیه کنید ترشی بامیه است که دستورهای بسیار متنوعی دارد. در فصل بامیه می توانید این ترشی خوشمزه را تهیه کنید و به این صورت می توانید در تمام سال از فواید بامیه بهره ببرید. 

تعداد بازديد: 63 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز