Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:21

1
بهمن
در روزهای آلودگی هوا چای و شیر بنوشید

در روزهای آلودگی هوا چای و شیر بنوشید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، از شهروندان خواست نوع تغذیه خود را با توجه به عارضه‌های آلودگی هوا انتخاب کنند.

منصور رضایی گفت: مصرف ماهی‌های سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید، در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: سرخ کردن ماهی با شعله ملایم باشد و ترجیحاً ماهی به صورت بخارپز، آب‌پز و یا تنوری طبخ شود. افزودن انواع چاشنی‌ها (آب لیمو و آب نارنج) به ماهی بخارپز، تنوری و یا آب‌پز موجب بهبود طعم و مزه آن می‌شود.

 رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعه‌ای برای بررسی اثرات بهداشتی و اقتصادی منتسب به آلاینده ذرات معلق PM ۲.۵ در ۳۳ شهر کشور، گفت که تعداد کل موارد مرگ منتسب به مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM ۲.۵ در افراد بالای ۳۰ سال به طور میانگین ۲۶ هزار و ۳۰۷ نفر گزارش شده است که بیش از ۲۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به گفته وی، چای سبز با داشتن مقدار قابل توجه آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های فصلی و آلودگی هوا می‌شود.

رضایی افزود: نوشیدن چای سبز باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس می‌شود، ولی باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد.

وی گفت: مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر و مواد لبنی کم چرب، می‌تواند باعث کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن و دستگاه گوارش شود.

بیشتربخوانید:

در روزهای آلوده چی بخوریم؟

از سیر تا شکلات ؛ پیشنهادهای تغذیه‌ای برای مواجهه با آلاینده‌ها

 

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، چای، شیر، آلودگی هوا، امگا ۳ تعداد بازديد: 46 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز