Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:36

15
مهر
با گوشت شتر به جنگ فشار خون، بیماری‌های قلبی و سرطان بروید

با گوشت شتر به جنگ فشار خون، بیماری‌های قلبی و سرطان بروید

اگر به دنبال یک ماده غذایی غنی و پر کالری می‌گردید، مصرف گوشت شتر به شما توصیه می‌شود، چرا که علیرغم مضرات کم، دارای کالری بسیار زیادی است.

اگر یک کیلوگرم گوشت شتر مصرف کنیم، دارای یکهزار کالری، بدون کربوهیدرات، ۹ گرم چربی و ۲۱۳ گرم پروتیین است. ارزش غذایی موجود در گوشت شتر کمی بیشتر از سایر گوشت‌ها و در این بین گوشت شتر جوان بهتر است، بنابراین باید در سراسر جهان در کنار گوشت گوسفند، بز و گاو به بازار عرضه شود. علاوه بر این، گوشت شتر برای بسیاری از بیماری‌های مهلک از جمله فشار خون، بیماری قلبی و سرطان، اثرات درمانی زیادی دارد، بنابراین باید بدون توجه به ارزش‌های فرهنگی آن، بیشتر در برنامه غذایی روزانه ما استفاده شود.

مروری بر فواید و مزایای گوشت شتر

گوشت شتر غنی از پروتئین، دارای کلسترول کم و برای افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا بسیار مفید است. سطح کلسترول موجود در گوشت شتر حتی نسبت به گوشت گاو، بز، شتر مرغ و طیور نیز پایین‌تر است؛ بنابراین گوشت شتر به دلیل داشتن چربی کم و کلسترول پایین می‌تواند به عنوان جایگزین گوشت گاو، مخصوصا برای افراد مسن استفاده شود.

بیشتربخوانید:

رمز و رازهای تغذیه ای گوشت بلدرچین

 

 

 

بهبود درد مفاصل

گوشت شتر سرشار از کلسیم و فسفر است؛ از این رو برای افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند بسیار مفید و اثر بخش است.

مناسب برای دستگاه گوارش

ویژگی‌های منحصر به فردی مانند خاصیت طعم دهندگی و معطری که گوشت شتر دارد سبب می‌شود تا مصرف آن ترشح شیره معده را افزایش داده و قدرت جذب آن را بالا ببرد.

پیشگیری از سرطان

گوشت شتر نقش حیاتی در پیشگیری از سرطان دارد. گوشت شتر حاوی اسید لینولئیک چرب غیراشباع است، این اسید چرب از تعامل با سایر اسید‌های چرب اشباع نشده جلوگیری می‌کند و منجر به پیشگیری از سرطان می‌شود. گوشت شتر دارای انرژی مناسب برای سلول‌های عصبی است که از این انرژی برای رفع خستگی مغز، فرسودگی و درد عصبی استفاده کنند.

بیشتربخوانید:

خواص فوق العاده گوشت بوقلمون

 

 

 

سرشار از ویتامین‌ها

گوشت شتر سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین B است که باعث حفظ سلامت پوست و سلول‌های غشای مخاطی انسان می‌شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را به مبارزه با عفونت‌های خارجی برمی‌انگیزد. عملکرد دیگر ویتامین A این است که مانند آنتی اکسیدانی عمل می‌کند و از سلول‌ها در برابر سرطان و سایر بیماری‌ها محافظت می‌کند. در بدن انسان، ویتامین B برای تبدیل گلوکز به انرژی مورد نیاز است. همچنین برای عملکرد اساسی سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می‌تواند منجر به استرس، اضطراب و افسردگی شود؛ بنابراین گوشت شتر منبع عالی ویتامین B است.

سرشار از آهن

گوشت شتر منبع غنی آهن است. آهن یکی از مواد بنیادی مربوط به هموگلوبین خون بوده که خطر ریسک ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به کم خونی سفارش می‌شود حتما مصرف این گوشت را در فهرست غذایی خود قرار دهند.

فاقد مواد هورمونی و جلوگیری از بیماری‌های قلبی

یکی ارزشمندترین خاصیت‌های گوشت شتر، بدون هورمون بودن آن است، زیرا این حیوان اغلب در طبیعت بوده و مراکز پرورش آن محدود می‌باشد.

تمام گوشت‌های قرمز حاوی مقدار زیادی چربی هستند و دریافت این چربی‌ها در بدن باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی از جمله بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. همانطور که می‌دانیم گوشت شتر چربی کمتری دارد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌هایی مانند چاقی و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

اگر به دنبال یک ماده غذایی غنی و پر کالری می‌گردید، مصرف گوشت شتر به شما توصیه می‌شود، چرا که علیرغم مضرات کم، دارای کالری بسیار زیادی است.

درمان بسیاری از بیماری‌ها

گوشت شتر در درمان بیماری‌های مختلف مفید است. گوشت شتر می‌تواند تب فصلی، درد سیاتیک و درد شانه را درمان کند. سوپ گوشت شتر می‌تواند موجب درمان کدر شدن قرنیه و تقویت بینایی شود.

از چربی شتر برای کاهش درد بواسیر استفاده می‌شود. از چربی موجود در گوشت شتر می‌توان برای از بین بردن کرم استفاده کرد.

ریه‌های خشک شتر می‌توانند آسم را به ویژه در صورت مصرف با عسل درمان کند.

برچسب ها: سرطان، دیابت، فشار خون، کلسترول بالا، گوشت شتر، بیماری قلبی، گوشت تعداد بازديد: 159 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز