Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:34

13
خرداد
17 خاصیت بی نظیر برای برگ انگور

17 خاصیت بی نظیر برای برگ انگور

زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است...

برگ انگور که در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت تازه از درخت انگور چیده و با مخلوطی از گوشت، برنج و انواع ادویه ها پر می شود. ترکیب حاصل در نهایت آب پز یا بخار پز شده و بدین ترتیب برگ انگور پر شده به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا در نقاط مختلف سرو می شود.

برگ های انگور متوسط تا بزرگ، قلبی شکل و دارای لبه های متعدد هستند. برگها ظاهری صاف دارند و در الگویی متناوب با لبه های دندانه دار و نوک تیز در هر لوب رشد می کنند. صدها سال است که از برگ انگور برای تهیه غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود و مشخص شده که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی متنوع است. برای نمونه برگ انگور قرمز به بهبود شرایط مرتبط با گردش خون ضعیف مانند واریس و علائم مربوط به آن کمک می کند. همچنین برای درمان اسهال، سندرم خستگی مزمن، خونریزی، اسهال و تسکین زخم نیز کاربرد دارد.

محتوای تغذیه ای برگ انگور

برگ های انگور حاوی مقدار زیادی آهن هستند که نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز خون دارد. برگ این درخت همچنین سطوح بالایی از ویتامین C را در خود جای داده که جذب مواد معدنی همچون آهن را افزایش می دهد و در صورت مصرف منظم خطر کم خونی را به حداقل می رساند.

بیشتربخوانید:

دلمه برگ مو در بهار و خواص فوق العاده آن

 
 
 

 برگ انگور در واقع یک ماده غذایی است که به دلیل در اختیار داشتن ویتامین A از سلامت چشم محافظت می کند. از طرفی دیگر اگر به طور منظم مصرف شود به لطف روی موجود در ترکیب خود از سلامت روده ها نیز محافظت خواهد کرد. برگ درخت انگور که جایگاه مهمی در درمان آفت های دهانی دارد، در رفع بوی بد دهان نیز موثر واقع شده است. اگر به طور روزانه اقدام به مصرف آن کنیم، کاهش وزن خود را با برگ انگور تضمین خواهیم کرد.

زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.

 آهن نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز دارد. اگر این اثر توسط ویتامین C پشتیبانی شود که به جذب آهن نیز کمک می کند، در پیشگیری از کم خونی مفید محسوب می شود. برگ انگور حاوی ماده معدنی روی است که می تواند از مخاط روده محافظت و آن را ترمیم کند.

به این ترتیب در صورت اسهال و آسیب مخاطی به بهبود سریع روده یاری خواهد رساند. برگ انگور همچنین به تسکین سردرد کمک می کند. به منظور بهره مندی از این خواص می توان چند برگ درخت انگور را به مدت 15 دقیقه در آب جوشاند و آن را نوشید.

 

مواد مغذی اصلی برگ انگور شامل موارد زیر هستند:

- ویتامین آ (27.57 درصد)

- منگنز (17.39 درصد)

- ویتامین کا (12.67 درصد)

- مس (6.44 درصد)

- کلسیم (5.10 درصد)

- آهن (4.63 درصد)

در ادامه نگاهی دقیق تر به برخی از خواص ارزشمند برگ انگور خواهیم داشت. لازم به ذکر است که علاقه مندان با مراجعه به وب سایت مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا می توانند به یافته های کامل یک سری از مطالعات انجام شده در این زمینه دسترسی داشته باشند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با سبزی های مورد نیاز برای انواع دلمه

 

 

 

کاهش التهاب

برگ انگور دارای خواص ضد التهابی است. از این رو ممکن است برای بیماران مبتلا به مشکلات التهابی مانند التهاب لوزه، آرتریت و گاستریت مزمن بسیار مفید باشد. برگ این گیاه حاوی اسید چرب امگا 3 و همچنین انواع آنتی اکسیدان هایی است که مسئول مقابله با فرآیند التهاب هستند. از این رو محققان معتقد اند که مصرف منظم برگ انگور التهاب را کاهش می دهد و بیماری های مزمن را درمان می کند.

کنترل سطح گلوکز خون

برگ انگور دارای بار گلیسمی پایینی است. به همین دلیل می تواند یک رژیم غذایی عالی برای بیماران دیابتی با هدف مدیریت سطح گلوکز خون باشد. این محصول طبیعی همچنین حاوی فیبر غذایی بالایی است که سطح گلوکز خون را کاهش می دهد.

بهبود هضم

برگ‌ های انگور حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر غذایی هستند که به بهبود عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی کمک می ‌کنند.

پیشگیری از یبوست

همانطور که گفته شد برگ انگور دارای فیبر غذایی است و می تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند. فیبر به هضم غذا کمک می کند تا مواد زائد به راحتی از بدن خارج شوند.

محافظت از مخاط روده

برگ انگور حاوی مواد معدنی مهمی از جمله روی است که به ترمیم و محافظت از مخاط روده کمک می کنند. این ماده به روده یاری می رساند تا در زمان آسیب مخاطی مانند اسهال به سرعت بهبود یابد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه دلمه کاهو

 

 

 

پیشگیری از کم خونی

برگ انگور غنی از آهن است که ماده معدنی شناخته شده برای پیشگیری از کم خونی به شمار می رود. این ماده نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز دارد. برگ انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می کند.

تقویت ایمنی

برگ انگور دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف شده است. این ترکیب آنتی بادی ها را در حالت هشدار برای مبارزه با باکتری ها و ویروس ها قرار می دهد.

از طرفی دیگر در دسترس بودن ویتامین C برای بدن به مبارزه با رادیکال های آزاد منتج می شود. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل و از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

پیشگیری از سرطان

برگ انگور از جهش سلول ها و تبدیل شدن آنها به سلول های سرطانی جلوگیری می کند. از این رو می تواند رشد تومورها را مهار کند. به گفته دانشمندان این عملکرد به مکانیسم مبارزه با رادیکال های آزاد مربوط می شود.

سلامت مفاصل

به عنوان منبع منگنز، برگ انگور نقش مهمی در تشکیل غضروف دارد. این محتوای مهم مفصل را روان می کند تا اصطکاک کاهش یابد و از ابتلای احتمالی به آرتریت پیشگیری شود.

قلب سالم

پتاسیم برای حفظ انقباض طبیعی قلب بسیار مهم است. این ماده از پمپاژ خون به تمام قسمت های بدن به طور موثر پشتیبانی می کند.

استخوان های قوی

برگ انگور همچنین حاوی کلسیم است که برای تشکیل استخوان ها حیاتی است. این ترکیب به تقویت استخوان کمک و از آن محافظت می کند.

سلامت دندان ها

کلسیم باعث تقویت دندان ها می شود. مواد معدنی موجود در برگ انگور به شکل گیری و حفظ دندان های سالم کمک می کنند.

رفع گرفتگی عضلات

ترکیب منیزیم در برگ انگور به کاهش گرفتگی عضلات کمک و به عنوان یک شل کننده عضلانی در تمام قسمت های بدن عمل می کند.

تشکیل کلاژن

بدن برای تشکیل کلاژن به مس نیاز دارد که برای ایجاد پوستی جوان و سالم ضروری است.

پوست سالم

برگ انگور دارای مقادیر کافی ویتامین E برای حفظ سلامت پوست است و همانطور که می دانیم این ترکیب در قالب یک ماده مغذی برای پوست فوق العاده است. در صورتی که برگ انگور به طور منظم به عنوان چای مصرف شود، پوست را جوان تر و درخشان تر می کند.

سلامت سیستم عصبی

برگ انگور دارای ویتامین B است که از سیستم عصبی محافظت می کند. این ماده همچنین علائم بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن را کاهش می دهد.

بهبود عملکرد شناختی

برگ انگور حاوی ویتامین B6 است که نقش مهمی در سیستم عصبی مرکزی بر عهده دارد. این ترکیب از مغز محافظت، عملکردهای شناختی آن را تقویت و از بروز زوال عقل جلوگیری می کند.

برچسب ها: ویتامین A، خواص برگ مو، یبوست، التهاب، ویتامین c، برگ مو، اسهال، برگ انگور تعداد بازديد: 96 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز