Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:12

7
آبان
این سبزی به تنظیم قند خون کمک می‌کند

این سبزی به تنظیم قند خون کمک می‌کند

لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود. در این مطلب به فواید لوبیا سبز اشاره خواهیم کرد.

یا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود. مزیت دیگر لوبیا سبز مقدار بسیار کم چربی و کربوهیدرات نسبتا پایین آن در مقایسه با سایر سبزیجات است. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن لوبیا سبز اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

بهبود عملکرد گوارش

لوبیا سبز به‌دلیل مقدار فیبر فراوان در بهبود عملکرد گوارش بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می‌دهد.

فیبرها به‌طور طبیعی اشتها را تنظیم می‌کنند و موجب افزایش احساس سیری می‌شوند. خواص سیرکنندگی، دیورتیک و کالری پایین لوبیا سبز باعث شده تا خوراکی ایده‌آل برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن باشد.

بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص لوبیا سبز

 

 

 

مفید برای مبتلایان به دیابت و کلسترول بالا

نتایج مطالعات نشان می‌دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین‌رو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌

لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. ویتامین C با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.

این ترکیبات مفید در کنار فیبرها زمینه خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. لوبیا سبز همچنین مقدار فراوانی فلاونوئید مانند کوئرستین و میریستین دارد که عامل رنگ سبز این گیاه بوده و مطالعات نشان می‌دهد نقش مقابله‌ای با سلول‌های سرطانی و پیشرفت تومورها دارد.

بیشتربخوانید:

خواص لوبیا سبز

 

 

 

مقابله با بیماری‌های مزمن

همانطور که اشاره شد لوبیا سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین‌رو مصرف لوبیا سبز می‌تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد. به‌طور کلی، مصرف لوبیا سبز در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش دارد زیرا سرشار از آهن، منگنز، منیزیوم و روی است که این ترکیبات موجب تقویت انرژی و ایمنی بدن می‌شوند.

مفید برای خانم‌های باردار

لوبیا سبز یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای خانم‌های باردار است زیرا علاوه بر تاثیر مثبت فیبرها در بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست، منبع غنی از ویتامین B۹ است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌شود خانم‌های باردار حتما لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

 

 

 

برچسب ها: کاهش وزن، دیابت، کلسترول بالا، ویتامین E، سرطان کولون، لوبیا سبز، خواص لوبیا سبز، ویتامین c، قندخون تعداد بازديد: 213 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز