Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:03

10
شهریور
بایدها و نبایدهای مصرف انواع نوشیدنی‌ها در روزهای گرم سال

بایدها و نبایدهای مصرف انواع نوشیدنی‌ها در روزهای گرم سال

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: به طور متوسط مصرف هشت لیوان مایعات در روز برای بالغین توصیه می‌شود و نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش دنیای تغذیه به نقل از ایرنا، عصمت عباسی؛ رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: به طور متوسط مصرف هشت لیوان مایعات در روز برای بالغین توصیه می‌شود و نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است. مادران شیرده حدود یک لیتر تا ۷۵ میلی‌لیتر بیش از سایر زنان نیاز به مصرف مایعات جهت تامین آب مورد نیاز بدن و تولید شیر دارند. مصرف مایعات کافی در سنین بالای ۵۵ سال مورد تاکید است. در افراد مسن، مصرف روزانه حداقل ۶ لیوان مایعات برای تامین آب بدن ضروری است. نوشیدنی‌های رژیمی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی بوده و در مادران باردار، مبتلایان به بیماری فنیل‌کتونوری و همچنین افرادی که عادت به مصرف مکرر این نوشیدنی‌ها دارند، می‌توانند خطر‌ساز باشند، به شکلی که خطر زایمان زودرس را در خانم‌های باردار افزایش دهند. از طرف دیگر مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه افزایش وزن را نیز به علت تحریک اشتها به دنبال خواهد داشت. به عبارت دیگر نمی‌توان هر نوع و هر مقدار از مواد غذایی را مصرف کرد و ادعا کرد که چون نوشابه رژیمی مصرف می‌شود، چاقی را به دنبال نخواهد داشت، بنابراین باید توجه داشت که جایگزین کردن نوشابه‌های رژیمی انتخاب مناسبی برای پیشگیری و کنترل چاقی نیست. به طور کلی آب بهترین نوشیدنی است و باید بخش اعظم مایعات دریافتی ما را تشکیل دهد، نوشابه‌ها، شربت‌ها و آب میوه‌های صنعتی، شکر بسیار زیاد و ویتامین و املاح معدنی بسیار کمی دارند. به عبارت دیگر مقدار انرژی بالایی داشته و در عین حال، به ندرت حاوی مواد مغذی هستند. چای و قهوه می‌توانند تامین کننده بخشی از مایعات بدن باشند، اما کافئین موجود در آن‌ها اثر ادرار آور داشته و ممکن است  موجب کاهش آب بدن شود. یک راه برای اطمینان از کفایت مصرف مایعات در روز، توجه به خصوصیات ادرار دفعی هر روز است و در این میان ادرار باید پرحجم، روشن و بی‌بو باشد.

 بیشتر بخوانید:

با این نــوشیدنی‌ها سرحال شوید

4نوشیدنی خنک مخصوص روزهای گرم تابستان

با این شربت های خانگی از گرمازدگی در امان بمانید

 

برچسب ها: تابستان، چاقی، گرما، نوشیدنی، زایمان زودرس، نوشیدنی خنک، بارداری، افزایش وزن، کم آبی بدن، عطش تعداد بازديد: 186 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز