Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:34

19
تیر
بهترین زمان برای مصرف گوشت دام ذبح‌شده

بهترین زمان برای مصرف گوشت دام ذبح‌شده

دکتر بهزاد امیری نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم : دکتر بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال میان انسان و حیوان وزارت بهداشت  نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال میان دام و انسان را تشریح و اظهار کرد: برای پیشگیری از انتقال بیماری از دام به انسان، مردم از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، خودداری کنند و دام زنده را از مراکز عرضه مجاز دام زیر نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند.

وی افزود: افرادی که به ذبح دام مشغولند باید از وسایل محافظت‌کننده مانند چکمه، دستکش و لباس مناسب استفاده کنند و ابزار خود را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال میان انسان و حیوان وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه باید خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود؛ تصریح کرد: مردم ذبح دام را فقط در کشتارگاه‌های زیر نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام دهند و به هیچ وجه دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.

امیری با اشاره به اینکه گوشت دام دارای علائم بیماری نباید مصرف شود؛ گفت: جگر و سایر امعا و احشای دام، باید پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد، مصرف شود؛ همچنین گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود.

برچسب ها: عید قربان، گوشت، تب کریمه کنگو تعداد بازديد: 127 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز