Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:49

14
خرداد
عوارض مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها

عوارض مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها

دکتر بهاره سادات یوسف ثانی؛ متخصص سم‌شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: جامعه ایرانی با شیوع ویروس کووید ۱۹ به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری، شروع به مصرف مقدار زیادی ویتامین

تحریریه زندگی آنلاین : . دکتر بهاره سادات یوسف ثانی؛ متخصص سم‌شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: جامعه ایرانی با شیوع ویروس کووید ۱۹ به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری، شروع به مصرف مقدار زیادی ویتامین و مکمل دارویی و گیاهی کرده است. ما می‌دانیم ویتامین‌های C, D و زینک می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی مؤثر و مفید بوده و در پیشگیری از ابتلای به نوع شدید کرونا و درمان سریع‌تر کرونا کمک‌کننده باشد، اما مصرف خودسرانه ویتامین‌ها اکیداً ممنوع است و باید توسط پزشک تجویز شود و در غیر این صورت می‌تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد. خیلی اوقات مردم بر این باور هستند که مصرف ویتامین‌های محلول در آب بی‌عارضه است و مشکلی ندارد، در صورتی که مصرف بی‌رویه ویتامین C در بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی و گوارشی می‌تواند بسیار مضر باشد و باعث تشدید مشکلات آنها شود. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دنیای تغذیه، یوسف ثانی ادامه داد: مصرف بی‌رویه ویتامین‌های محلول در چربی مانند D,E,K,A می‌تواند مشکلات و عوارض جانبی فراوانی را به دنبال داشته باشد و با توجه به باور غلطی که در بین آحاد جامعه در مورد کم بودن ویتامین D در تمام ایرانی‌ها وجود دارد، افراد هشدارها در مورد عدم مصرف خودسرانه این ویتامین را جدی نگرفته و در نتیجه با مصرف بسیار زیاد دچار مشکلات کبدی می‌شوند، در حالی که بیماران باید با مراجعه به پزشک و آزمایش خون، میزان کمبود ویتامین خود را متوجه شوند و با مصرف میزان مناسب ویتامین‌ها از بروز عوارض ناشی از مصرف بیش از حد جلوگیری کنند.

بیشتربخوانید:

6 ویتامین کلیدی برای رشد مو

حواستان به مسمومیت با ویتامین D باشد

علائم کمبود ویتامین C در بدن

دانستنی های مهم درباره ویتامین K

چرا به روی در برنامه‌ی غذایی خود نیاز دارید؟

برچسب ها: ویتامین، کمبود ویتامین، ویتامین D، ویروس کرونا تعداد بازديد: 128 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز