Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:57

22
اسفند
تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک این ویتامین

تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک این ویتامین

با مصرف به اندازه ویتامین E می توانید کمک شایانی به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بکنید

 به گزارش بهداشت نیوز : تولید ویتامین E در بدن امکان پذیر نیست، به همین دلیل برای تأمین ویتامین E مورد نیاز بدن باید، مکمل های غذایی یا غذاهای را استفاده کرد که سرشار از این ویتامین باشند، ویتامین E در انواع آجیل ها، روغن های گیاهی و برخی سبزیجات موجود است.


 ویتامین E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود، این ویتامین برای داشتن بینایی سالم نیز بسیار مؤثر است، البته مصرف بیش از حد ویتامین E خطرناک بوده و برای سلامتی شخص عوارض دارد.

 ویتامین E در روغن زیتون، دانه آفتابگردان، بادام، فندق، بادام زمینی، انبه، اسفناج، بروکلی، آووکادو، کیوی و گوجه فرنگی به وفور وجود دارد، با استفاده از این خوراکی ها می توان ویتامین E بدن را تأمین کرد و در صورت کمبود باید از مکمل های دارویی استفاده شود.

 بیشتربخوانید:

کمبود ویتامین D خطر کدام بیماری ها را افزایش می دهد؟


 استفاده از ویتامین E برای تنظیم کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید بوده و جهت مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان نیز می توان از این ویتامین استفاده کرد.

ویتامین E برای سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، تنظیم هورمون‌ها و کمک به کم کردن وزن، تقویت بینایی، پیشگیری از بیماری آلزایمر، کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت درمان دارویی، افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها و کمک به رشد جنین در دوران بارداری نیز بسیار مفید بوده است.

 بیشتر بخوانید:

گیاهان تقویت کننده سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مطلوب

 

 

برچسب ها: سندرم پیش از قاعدگی، بارداری، آلزایمر، مکمل غذایی، ویتامین E، کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 191 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز